اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بزرگترین نیروگاه برقی ایران:

ایران در تامین تجهیزات نیروگاهی خودکفا می‌شود/ ساخت 450 قطعه نیروگاهی توسط داخلی‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: تامین تجهیزات الکترونیکی داخلی توسط متخصصان ما در دست تامین و در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم جایگزین تجهیزات مشابه کنیم.

ایران در تامین تجهیزات نیروگاهی خودکفا می‌شود/ ساخت 450 قطعه نیروگاهی توسط داخلی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، ابراهیم طالبیان ظهر امروز در همایش بسیج کارگری و در جمع هادیان و مربیان سیاسی شهرستان در نیروگاه شهید سلیمی نکا اظهار داشت: این امر برای تحقق امر رهبری در راستای تولید ملی است که از هم‌اکنون با تمام توان وارد شده‌ایم.

وی بیان داشت: دانشمندان و متخصصان ما از قدرت بالای علمی برخوردارند و تحریم‌های مختلف دشمن نمی‌تواند در ما کارساز باشد چرا که با استفاده از توان داخلی و حتی محلی می‌توانیم برای خودکفایی خود گام برداریم.

طالبیان خاطرنشان کرد: تامین تجهیزات الکترونیکی داخلی نیز توسط متخصصان ما در دست تامین و در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم جایگزین تجهیزات مشابه کنیم.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا اضافه کرد: امروز دشمن در جنگ نرم خود و در رویارویی نرم با ما، علیه اقتصاد ما وارد جنگ شده است تا با تحریم‌های مختلف ما را به زانو درآورند.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهایی که تامین‌کننده و سازنده اصلی قطعات نیروگاهی بودند برای ارسال قطعات به ما جواب ندادند و یا اینکه ممانعت کردند.

این مسئول اضافه کرد: در همین رابطه متخصصان داخلی با استفاده از توان علمی و عملی خود، اقدام به ساخت قطعات مشابه داخلی کردند و از توانمندی‌های بالایی برخوردار بودند.

طالبیان ادامه داد: نیروگاه نکا در زمان جنگ یک سوم برق کشور را تامین می‌کرد و بمباران و حمله هوایی به این نیروگاه در سال‌های 65، 66 و 67 نیز به دلیل فروپاشی شبکه برق کشور و ایجاد خاموشی‌های طولانی در کشور توسط دشمنان بود که محقق نشد و کمترین زمان ممکن روشنایی کشور  محقق شد.

وی در ادامه با اشاره به نقش کارگران در صنعت برق خاطرنشان کرد: نقش کارگران در صنعت برق، نقش بی‌بدیل است چرا که صنعت نفت بدون دارا بودن نیروی کار توانمند نمی‌تواند چنین عملکرد مناسبی داشته باشد.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: نیروگاه نکا نیروگاه ویژه‌ای در کشور است که دارای ظرفیت تولیدی 2 هزار و 214  مگاوات برق است.

طالبیان اضافه کرد: نیروگاه نکا تنها واحد تولیدی نیست بلکه دانشگاه بزرگی است که دانشجویان و اساتید برجسته‌ای را تربیت کرده و پرورش داده است تا برای سازندگی در ایران اسلامی و توانمندی این سرزمین تلاش کنند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول