اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ره‌آورد سفر چهارم کابینه به هرمزگان

فرمانداری میناب ویژه شد/ اختصاص 1.5 میلیارد دلار برای احداث سه نیروگاه برق

خبرگزاری فارس: ‌ره‌آوردهای دور چهارم سفر هیئت دولت برای مردم هرمزگان توسط معاون اول رئیس جمهور تشریح شد.

فرمانداری میناب ویژه شد/ اختصاص 1.5 میلیارد دلار برای احداث سه نیروگاه برق

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور شامگاه پنج‌شنبه و پس از برگزاری دو نشست‌ شورای‌عالی اشتغال و نشت هیئت دولت در استانداری هرمزگان در بین خبرنگاران ‌حاضر و به تشریح بخشی از مهم‌ترین مصوبات دولت برای توسعه این استان پرداخت.

وی در ادامه گفت: دور چهارم سفر به هرمزگان در بهترین زمان ممکن انجام شد و چون بودجه‌ها هنوز دست نخورده دولت می‌تواند با امکانات بیشتری مردم را همراهی کند.

این مسئول ضمن سپاسگزاری از اقشار مختلف مردم به دلیل "استقبال چشمگیر و بی‌نظیر" از رئیس جمهور و هیئت دولت اظهار داشت: در دو نشست شورای‌عالی اشتغال و جلسه هیئت دولت که پنج‌شنبه شب برگزار شد، طرح‌ها و پیشنهادات بسیار مهمی برای هرمزگان به تصویب رسید.

وی با اشاره 583 مصوبه سفرهای قبلی هیئت دولت به هرمزگان افزود: در مجموع 44 مصوبه از سفرهای پیشین اجرایی نشده بود که در این سفر درباره آنها تصمیم‌گیری شد.

به گفته معاون اول رئیس جمهور بخشی از مصوباتی که تحقق نیافته بودند به دلیل نداشتن مجوز مصوبه 215 بود که مقرر شد تا روز دوشنبه هفته آینده مجوز تمامی آنها به صورت یک‌جا صادر شود.

رحیمی هم‌چنین اضافه کرد: از سال 84 تا پایان سال گذشته 8 هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای استان مصوب شده بود که 5 هزار میلیارد ریال آن تحقق یافته بود و دولت در این سفر مصوب کرد 3 هزار و 200 میلیارد ریال باقی‌مانده را امسال در اختیار استان قرار دهد.

وی ارزش مجموع مصوبات 583 مصوبه سفرهای قبلی به استان را 66 هزار و 800 میلیارد ریال اعلام کرد.

*تلاش‌های استاندار هرمزگان در حوزه‌ اشتغال ستودنی است

معاون اول رئیس جمهور در ادامه شورای‌عالی اشتغال هرمزگان را از موفق‌ترین استان‌های کشور و رده اول تا سوم کشور در ایجاد اشتغال معرفی و تصریح کرد: استاندار هرمزگان 50 درصد بیش از تعهدش ایجاد اشتغال کرده است که این موفقیت نتیجه تدبیر بسیار خوب مدیریت عالی استان است.

به گفته رحیمی هیئت دولت یکی از روان‌ترین جلسات شورای‌عالی اشتغال را در هرمزگان تجربه کرده است و مشکلات سایر استان‌ها در هرمزگان وجود نداشت که از این منظر نیز تدبیر استاندار قابل تقدیر و تشویق ویژه است.

*تصویب سند توسعه اشتغال هرمزگان

وی از تصویب سند اشتغال استان در نشست ‌شورای‌عالی اشتغال کشور خبر داد و یادآور شد: در این نشست 180 میلیارد ریال در راستای پرداخت سود تسهیلات طرح‌های اشتغال‌زا، 100 میلیارد ریال برای صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری‌های کوچک برای تأمین کسری وثایق تسهیلات و 300 میلیارد ریال وجوه اداره شده برای تعاونی‌های فارغ‌التحصیلان و زنان سرپرست خانوار و 200 میلیارد ریال نیز برای خرید و ساخت 20 فروند کشتی صیادی اختصاص یافت.

به گفته رحیمی، 200 میلیارد ریال نیز در راستای طرح‌های پرورش ماهی و تبدیل و تکمیل کشاورزی و 500 میلیارد ریال نیز برای تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی، خانگی و کوچک و 150 میلیارد ریال نیز در اختیار صندوق مهر امام رضا(ع) برای مشاغل خانگی و کوچک تصویب شد.

تسریع در تأمین تسهیلات ارزی و ریالی طرح‌های آمایش صنعت و اختصاص باقی مانده تسهیلات از سال 84 تاکنون برای بنگاه‌های زودبازده به مبلغ 3 هزار میلیارد ریال برای طرح‌های صنعت و معدن در اختیار کار‌گروه اشتغال قرار می‌گیرد.

*تسریع در اجرای مصوبات سه دور گذشته سفر

رحیمی ادامه داد: در نشست هیئت دولت نیز پیگیری مصوبات معوق سفرهای قبل در دستور کار قرار گرفت و در این راستا تکمیل ساختمان و تجهیز گمرک مجتمع بندری شهید رجایی، احداث بیمارستان 32 تخت‌خوابی سیریک، احداث و تجهیز بیمارستان 96 تخت‌خوابی قشم مورد تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: احداث پنج سالن ورزشی کارگران در شهرهای بندرلنگه، میناب، پارسیان، حاجی‌آباد و بستک و تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در بشاگرد، خمیر، سیریک و بستک و کمک به ایجاد زیرساخت مراکز پرورش میگو و کشت گلخانه‌ای در مسیر سد شمیل از دیگر مصوبات نشست هیئت دولت بوده است.

*دولت موظف به ریشه‌کنی آفت جارووک جادوگر تا پایان سال شد/احداث خط لوله گاز ساحلی

به گفته وی تأمین تسهیلات طرح جامع مقابله با جارووک جادوگر در سال جاری برای ریشه‌کن کردن این آفت و اختصاص 40 میلیارد ریال برای تکمیل پایانه مسافری بندرعباس و اجرای خط لوله گاز ساحلی از پارس جنوبی به هرمزگان و گاز‌رسانی به 9 شهر هرمزگان تا پایان این دولت و در نظر گرفتن 130 میلیارد ریال برای تأمین آب 13 شهر و احداث سه سد مخزنی از دیگر مصوبات مهم نشست یاد شده بوده است.

رحیمی ادامه داد: در نظر گرفتن یک میلیارد و 500 میلیون دلار برای احداث سه نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت یک هزار و 200 مگاوات در راستای تأمین برق صنایع بزرگ و اختصاص 240 میلیارد ریال به صدا و سیمای مرکز خلیج فارس برای توسعه و تکمیل و تجهیز و افزایش پوشش شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی نیز در نشست هیئت دولت به تصویب رسید.

معاون اول رئیس جمهور هم‌چنین به مصوبات جدید این نشست نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با مصوبه هیئت دولت، فرمانداری میناب به فرمانداری ویژه ارتقاء یافت که به این ترتیب فرماندار آن معاون استاندار خواهد بود و امکانات بیشتری نیز در اختیار این شهرستان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: موظف شدن وزارت نیرو به تأمین سریع آب و برق مسکن مهر و افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر در ابوموسی به میزان 300 میلیارد ریال و بومی محسوب شدن نیروهای کار مستقر در شعاع 100 کیلومتری عسلویه از دیگر مصوبات جدید مورد اشاره معاون اول رئیس جمهور بود.

رحیمی تصریح کرد: حتی اگر نیروهای غیر ‌بومی حائز بهترین رتبه در آزمون‌های ورودی شوند در آینده جذب دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌های دولتی نخواهند شد و تمامی فرصت‌های شغلی در اختیار نیروهای بومی استان قرار خواهد گرفت.

*تفویض اختیار مجوز صید به استان

رحیمی گفت: تفویض صدور مجوز صید به شیلات استان و ‌در نظر گرفتن 8 هزار ردیف استخدامی به گونه‌ای که تمامی پست‌های اداری استان دارای نیرو شوند نیز در نشست پنج‌شنبه شب هیئت دولت در هرمزگان به تصویب رسید.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: در یکی دیگر از مصوبات کم‌سابقه در کشور 150 میلیارد ریال جهت استمهال وام‌های کشاورزی، 150 میلیارد ریال برای عمران روستایی و 300 میلیارد ریال نیز برای عمران شهری در اختیار استاندار قرار می‌گیرد.

معاون اول رئیس جمهور در پایان ضمن تقدیر مجدد از استاندار هرمزگان و مردم این استان گفت: هیئت دولت مصوبات دیگری نیز در این سفر به هرمزگان داشته است که جزئیات آن در آینده توسط نماینده عالی دولت در استان تشریح می‌شود.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول