اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تولید 730 مگاوات برق

نیروگاه بوشهر با 75 درصد قدرت در حال فعالیت است

خبرگزاری فارس: مجری نیروگاه اتمی بوشهر گفت: در حال حاضر نیروگاه اتمی بوشهر با 75 درصد قدرت خود و توان تولید 720 تا 730 مگاوات برق فعالیت می‌کند.

نیروگاه بوشهر با 75 درصد قدرت در حال فعالیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمود جعفری صبح امروز در آیین به صدا درآمدن زنگ هسته‌ای در مدرسه دخترانه فاطمه زهرا(س) بوشهر اظهار داشت: با وجود تمام تحریم‌ها و فشارهایی که به جمهوری اسلامی وارد شد نیروگاه بوشهر در 12 شهریورماه سال گذشته به شبکه سراسری متصل شد.

وی افزود: از آن زمان تاکنون آزمایشات متعددی صورت گرفته تا نیروگاه آمادگی خود را برای کار کردن به دست بیاورد و با توجه به زمان‌بر بودن آزمایشات در نیروگاه‌ها این کار تحت نظارت آژانس انجام می‌شود و نظام ایمنی هسته‌ای کشور بر آن نظارت می‌کند تا پرسنل و ساکنان اطراف نیروگاه در امنیت کامل زندگی کنند.

مجری نیروگاه اتمی بوشهر گفت: نیروگاه اتمی بوشهر بزرگ‌ترین تولیدکننده در کشور در یک واحد نیروگاهی است و تمامی آزمایشات در این نیروگاه نیز با موفقیت پشت سر گذاشته شده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر نیروگاه اتمی بوشهر با 75 درصد قدرت خود و توان تولید 720 تا 730 مگاوات برق در حال کار و فعالیت است.

جعفری افزود: از شهریورماه گذشته تا بهمن ماه گذشته به 75 درصد قدرت رسیدیم و از بهمن ماه همین روند را با قدرت در حال کار هستیم.

مجری نیروگاه اتمی بوشهر گفت: مرحله بعدی کار در خرداد ماه است که نیروگاه به مرحله 100 درصد قدرت می‌رسد اما به معنی افتتاح کامل نیست و در این مرحله نیز آزمایشات متعددی باید انجام شود.

وی ادامه داد: سازمان انرژی اتمی ایران سازنده نیروگاه نیست و هر زمان که صنایع کشور آمادگی داشته باشند سازمان انرژی اتمی در قدرت 1000 مگاوات تولیدکننده آمادگی ساخت نیروگاه را دارد.

جعفری گفت: با ایجاد نیروگاه‌های جدید فرصت ایجاد اشتغال خوبی برای جوانان جویای کار به وجود می‌آید و تخصص‌های الکترونیک، برق، شیمی، مکانیک از رشته‌های مورد نیاز ما خواهد بود.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول