اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ساخت 450 قطعه موردنیاز نیروگاه نکا صورت گرفت

صرفه‌جویی 8 میلیون یورویی در صنعت نیروگاه‌سازی کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل نیروگاه برق شهید سلیمی نکا با بیان اینکه 450 قطعه موردنیاز نیروگاه نکا در مازندران ساخته شد، گفت: هشت میلیون یورو از لحاظ ارزی برای تامین قطعات نیروگاه شهید سلیمی نکا صرفه‌جویی شد.

صرفه‌جویی 8 میلیون یورویی در صنعت نیروگاه‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدابراهیم طالبیانی بعدازظهر امروز در دیدار مسئولان صنعت آب و برق مازندران با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: نیروگاه شهید سلمی نکا یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های برق در خاورمیانه است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیتی که نیروگاه شهید سلیمی نکا برای تولید برق در کشور داشت مورد تهاجم دشمن واقع شد  و نتیجه حمله دشمن به نیروگاه 33 شهید و 165 جانباز بود.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا با بیان اینکه بودجه تصویبی برای نیروگاه نکا در سال 90 حدود 37 میلیارد تومان بود، یادآور شد: 46 درصد از بودجه تصویبی برای نیروگاه نکا تحویل شد و با توجه به اینکه به لحاظ نقدینگی همه خواسته‌های ما تامین نشد ولی در تولید برق خدشه‌ای ایجاد نشد و نسبت به سال گذشته 4.8 دهم درصد بیشتر برق تولید شد.

وی یادآور شد: تولید برق نیروگاه نکا نسبت به سال گذشته 112 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت.

طالبیانی در ادامه خاطرنشان کرد: بحث تحریم در نیروگاه‌ها بیشتر خودنمایی می‌کند ولی تلاش کردیم بسیاری از قطعات مورد نیاز نیروگاه نکا را داخل استان و یا در کشور تامین شود.

وی با بیان اینکه 450 قطعه موردنیاز نیروگاه نکا در مازندران ساخته شد، گفت: هشت میلیون یورو از لحاظ ارزی برای تامین قطعات نیروگاه شهید سلیمی نکا صرفه‌جویی شد.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا تاکید کرد: برای تامین وسایل مورد نیاز این نیروگاه در تلاش هستیم که از توانمندی‌های داخل استان بهره‌برداری کنیم که با ساخت قطعات در داخل کشور به نوعی شعار تولید ملی در نیروگاه نکا در حال اجرایی شدن است.

وی مهم‌ترین مشکل برای تامین سوخت نیروگاه نکا را انتقال سوخت از خط آهن به نیروگاه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر انتقال سوخت از طریق لوله‌های 25 متری انجام می‌شود که در برخی نقاط با مشکلاتی نیز مواجه هستیم.

طالبیانی گفت: ایجاد خط ریل از بندر امیرآباد به نیروگاه نکا که جزء مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران بود اجرایی نشد که با اجرایی شدن این مصوبه، بخش عمده‌ای از تامین سوخت در نیروگاه نکا برطرف می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: مصرف امسال ما در نیروگاه نکا حدود یک میلیارد لیتر سوخت مازوت بود که تامین شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول