اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

4 شهر مازندران به نیروگاه برق از زباله متصل می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: برخی از شهرهای استان به کارخانه کمپوست و نیز شهرهای ساری، بابل، آمل و نوشهر به نیروگاه برق از زباله مجهز می‌شوند.

4 شهر مازندران به نیروگاه برق از زباله متصل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید عیسی هاشمی‌حیدری ظهر امروز در همایش مدیریت صحیح پسماند و صیانت از محیط زیست که از سوی سازمان متولی و شهرداری و نیز سازمان پسماند شهرداری ساری برگزار شد با بیان اینکه زباله به عنوان یک فرصت است نه تهدید، اظهار داشت: اقدامات دستگاه‌های متولی در ایجاد زمین پاک باید به نوعی باشد تا مردم به آرامش برسند.

وی با اشاره به اینکه هدف ما حرکت به سوی عاری ساختن استان از معضل زباله است، یادآور شد: مباحث پسماند طیف وسیعی از فعالیت‌های ما را در مازندران به خود اختصاص داده است.

* دیدگاه اشتباهی است که بگویند مازندران تنها استانی زیبا است

هاشمی‌حیدری استان مازندران را تنها دارای جغرافیای زیبا ندانست و تصریح کرد: دیدگاه اشتباهی است که کسی فکر کند مازندران تنها استانی سرسبز است، بلکه باید بدانند این استان دارای نیروهای توانمند و با فرهنگی دارد تا همه مردم کشور بتوانند در قالب سفرهای تفریحی و توریستی از این منبع استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه به عنوان مسئول باید برای توسعه این استان گام‌های موثری برداریم، ادامه داد: همان گونه که به عملکرد مدیران سال‌های ماضی منتقدیم، نباید کاری کنیم تا دیگران نیز بعد از ما از کارکرد فعلی ما در مازندران منتقد باشند.

این مسئول متذکر شد: توسعه استان به صورت یکپارچه هدایت شود و ظرفیت ارائه گزارش کار مطلوب را نیز داشته باشیم.

* برای رفع مشکل پسماند در مازندران فرهنگ‌سازی شود

معاون عمرانی استاندار مازندران معضل زباله را دغدغه همه مسئولان و مردم دانست و یادآور شد: برای رفع مشکل پسماند در مازندران باید فرهنگ‌سازی شود.

وی عنوان کرد: کارگروه پسماند با تمام مشکلات پیش‌رو سعی در رفع این معضل در مازندران داشت تا بتواند متناسب با تکنولوژی نوین از این سرمایه به عنوان یک ظرفیت استفاده کند.

هاشمی‌حیدری به نقش زباله در کشورهای پیشرفت اشاره و خاطرنشان کرد: زباله در کشورهای پیشرفته طلای کثیفی است که دارای ارزش افزوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه احداث کارخانه کمپوست و نیروگاه برق از زباله ماحصل جلسات کارگروه پسماند مازندران بوده، اذعان داشت: برخی از شهرهای استان به کارخانه کمپوست و نیز شهرهای ساری، بابل، آمل و نوشهر به نیروگاه برق از زباله مجهز می‌شوند.

معاون عمرانی استاندار مازندران با تاکید بر اینکه تاکنون نتوانستیم بحث پسماند را در بین مردم استان فرهنگ‌سازی کنیم، متذکر شد: سازمان مردم‌نهاد ظرفیتی است که می‌تواند بحث پسماند و تفکیک زباله از مبدا را در بین شهروندان مازندرانی جا بیاندازد.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول