اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان انرژی اتمی:

نیروگاه بوشهر سمبل مقاومت مردم ایران است

خبرگزاری فارس: معاون سازمان انرژی اتمی نیروگاه بوشهر را سمبل مقاومت تمام آحاد ملت ایران ذکر کرد.

نیروگاه بوشهر سمبل مقاومت مردم ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ناصر راستخواه صبح امروز در دومین کنفرانس ایمنی پرتوهای غیر یون‌ساز اظهار داشت: هفته گذشته نیروگاه اتمی بوشهر تست‌های حدود 95 درصد را پشت سر گذاشت که قدم بسیار بزرگی در اقتدار هسته‌ای کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: بسیاری هشدارهای خیرخواهانه یا مغرضانه بیان شد و بسیاری تهمت‌ها و اظهار نگرانی‌ها در مورد ادامه کار این نیروگاه و سلامت و ایمنی آن گفته شد و بذر تردید را دل‌ها افکند اما امروز تمام جهانیان دیدند که با مقاومت و پایداری ملت ایران گام‌های آخر انرژی هسته‌ای نیز به‌زودی برداشته می‌شود.

این مسئول ادامه داد: زمانی در مناسبت روز معلم واقع می‌شویم باید از معلمان شهید انرژی هسته‌ای مانند استاد شهریاری که در دوران تحصیل و پس از آن استاد همگی ما بود، یاد کنیم و ادامه‌دهنده راه آن‌ها باشیم.

راستخواه تصریح کرد: مردمی که به هر قیمت پشت سر توانایی هسته‌ای کشور ایستاده‌اند باید از ایمنی آن نیز مطمئن باشند و این امر مسئولیت سنگینی را بر دوش همگی ما می‌گذارد.

وی اضافه کرد: نظام ایمنی هسته‌ای کشور به عنوان یک واحد حاکمیتی مسئولیت حفاظت در برابر اشعه را بر عهده دارد و با قانون‌گذاری، نظارت و بازرسی سعی می‌کند به مردم اطمینان دهد که در مورد پرتوها نگرانی وجود ندارد.

رئیس مرکز نظام ایمنی هسته‌ای خاطرنشان کرد: زمانی که یک تکنولوژی وارد کشور می‌شود باید ایمنی آن وارد شود و در این زمینه لازم است که فرهنگ‌سازی‌هایی نیز در جامعه صورت گیرد.‌

وی تعامل بین دستگاه‌ها در این زمینه را خوب ارزیابی کرد و گفت: لازم است که این تعامل افزایش یابد تا حق مردم در ایمنی داشتن در برابر پرتوها محقق شود.

راستخواه در پایان ابراز داشت: شیراز می‌تواند به عنوان قطب علمی کشور فعالیت‌های گسترده‌تری در زمینه پرتوها انجام دهد و با برگزاری کنفرانس‌هایی از این دست و فعال‌کردن تمام ظرفیت‌ها پیشتاز بحث ایمنی در کشور باشد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول