اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش منطقه نفتی زاهدان در سال 90

340 میلیون لیتر نفت‌گاز تحویل نیروگاه‌های سیستان‌وبلوچستان شد

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: با تلاش شرکت نفت زاهدان در سال گذشته، 343 میلیون و 869 هزار لیتر نفت‌گاز برای تولید برق در اختیار نیروگاه‌های سیستان‌وبلوچستان قرار گرفت.

340 میلیون لیتر نفت‌گاز تحویل نیروگاه‌های سیستان‌وبلوچستان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شرکت نفت زاهدان، مرتضی عابدینی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این منطقه تامین فرآورده‌های یک نیروگاه گازی در زاهدان و نیروگاه‌های دیزل در زاهدان، زابل، خاش و سراوان را بر عهده دارد.

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده در سال گذشته با توجه به موج سرما، هیچ مشکلی در زمینه تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های استان به وجود نیامد و سهمیه این نیروگاه‌ها مطابق برنامه تحویل شد.

مدیر شرکت نفت زاهدان ادامه داد: سال گذشته، میزان مصرف نفت‌گاز در حوزه نیروگاه برق مطابق آمار 343 میلیون و 896 هزار لیتر بوده که این میزان لیتر نقش بسزایی در تامین برق مورد نیاز استان داشت.

عابدینی عنوان کرد: نیروگاه گازی زاهدان سال گذشته با مصرف 341 میلیون و 457 هزار لیتر، بیشترین مصرف را با توجه به حجم تولیدی برق به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه نفتی راه‌آهن زاهدان یادآور شد: راه‌اندازی این ایستگاه بسیاری از دغدغه‌ها را در زمینه تامین سوخت مورد نیاز با توجه به وابستگی 100 درصدی منطقه زاهدان به سوخت مایع را کاهش داد.

مدیر شرکت نفت زاهدان ادامه داد: اکنون در کنار بخش نیروگاه‌ها، بخش کشاورزی، خانگی، کارخانجات، حمل و نقل و مسکونی نیز از نفت‌گاز مصرف می‌کنند که این احساس نیاز بی‌شمار، تلاش شرکت را برای تامین فرآورده‌ها دو چندان کرده است.

عابدینی همچنین بر تقویت خط ریلی انبار نفت زاهدان به منظور تامین فرآورده‌های مورد نیاز استان تاکید کرد.

بر پایه این گزارش: سیستان‌وبلوچستان به دلیل وسعت زیاد دارای دو منطقه نفتی زاهدان و چابهار است.

منطقه نفتی زاهدان وظیفه تامین فرآورده‌های نفتی شهرستان‌های زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، خاش، سراوان، سیب و سوران و مهرستان را بر عهده دارد.

انتهای پیام/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول