اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر مطرح کرد

ظرفیت مناسب جزیره شیف برای جابه‌جایی روستاهای اطراف نیروگاه اتمی

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: بنیاد مسکن استان در جزیره شیف ظرفیت خوبی برای جابه‌جایی روستاهای اطراف نیروگاه دارد.

ظرفیت مناسب جزیره شیف برای جابه‌جایی روستاهای اطراف نیروگاه اتمی

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر ابراهیم فرزانه صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در همین ارتباط آمادگی داریم تا 5 هزار واحد مسکونی را در جزیره شیف احداث کنیم.

وی افزود: در کنار ساخت واحدهای مسکونی اماکن فرهنگی، ورزشی و عمومی نیز در نظر گرفتیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر تصریح کرد: بیش از 68 هزار جلد سند اماکن روستایی در استان صادر شده و امسال نیز تصمیم داریم این مهم را در همه روستاهای استان به اتمام برسانیم.

فرزانه افزود: سال 90 سنددار کردن اماکن روستایی متوقف شده بود که با رفع این محدودیت در سال جدید، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان پیگیر سنددار کردن واحدهای مسکونی شهرهای زیر 25 هزار نفر و اماکن روستاهای استان است تا پرونده این مهم در روستاها طی سال جاری بسته شود.

وی با بیان اینکه وجود طرح هادی در هر روستا لازمه هرگونه فعالیت عمرانی است گفت: با رشد اعتبار سه برابری در این بخش نسبت به سال 89، در سال 90 اعتباری معادل 300 میلیارد ریال برای توسعه طرح هادی در روستاهای استان بوشهر تخصیص یافت که در تاریخ استان بی سابقه است.

وی 190 میلیارد ریال از این اعتبار را از محل سرمایه تملک دارایی استان عنوان کرد و افزود: 50 میلیارد ریال نیز در سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به جنوب استان در فروردین 90 به شهرستان کنگان اختصاص و مابقی نیز سهم اعتبارات ملی برای استان بوده است.

فرزانه با بیان اینکه در سال 90 برای 203 روستای استان طرح هادی اجرا شده است افزود: انتخاب روستاها برای اجرای طرح هادی بر اساس یک پروسه و برنامه ای است که در معاونت برنامه‌ریزی استان به کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری‌ها ابلاغ و بر اساس یک سری شاخص‌ها به بنیاد مسکن برای اجرا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول