اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه کشاورزی مطرح شد

2700 تن موازنه منفی در گوشت قرمز شهرستان باوی

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی خوزستان گفت: 2 هزار و 738 تن نیاز باوی به گوشت قرمز از خارج از این شهرستان تامین می‌شود.

2700 تن موازنه منفی در گوشت قرمز شهرستان باوی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز کیخسرو چنگلوایی عصر امروز در کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان باوی کمبودهای این شهرستان در زمینه تولید فرآورده‌های دامی را یادآور شد و افزود: این شهرستان 4 هزار و 346 تن گوشت قرمز مصرف می‌کند که 2 هزار و 738 تن از این مقدار از خارج شهرستان تامین می‌شود.

دبیر کارگروه توسعه کشاورزی افزود: شهرستان باوی همچنین 65 تن گوشت مرغ، 26 هزار تن تخم مرغ، 22 هزار و 600 تن شیر و 164 تن عسل را به عنوان بخشی از نیاز خود را از جای دیگر تامین می‌کند؛ به عبارتی در این بخش‌ها موازنه منفی دارد.

چنگلوایی افزود: طرح‌های کشاورزی مطرح شده در کارگروه در راستای رفع نیازهای این شهرستان در این بخش‌ها خواهد بود.

وی اظهار کرد: در این کارگروه 74 طرح شهرستان باوی در بخش کشاورزی شامل 60 مورد در بخش دام و طیور، شش مورد باغات و زراعت، دو مورد مکانیزاسیون، مورد صنایع تبدیلی، یک مورد تعاون روستایی با اعتبار 15 میلیارد و 200 میلیون تومان تصویب شد.

مدیرصنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز در این نشست با تاکید بر ایجاد واحدهای تولید کود کشاورزی گفت: در سال گذشته 60 درصد از نیاز کشاورزان به کود ازت به دلیل تحریم ها تامین نشد.

حقیقت خواه با اشاره به مشکلات ناشی از فضولات دامی در روستاها اظهار کرد: با توجه به تحریم‌ها می‌توان از این کود برای کشاورزی استفاده و مشکلات روستاها را نیز برطرف کرد.

به گفته وی، ‌طرح پیشنهادی در شهرستان باوی برای تامین 10 هزار تن کود پیش‌بینی شده است.

بر اساس این گزارش، شهرستان باوی 190 هزار راس دام  دارد که 77 هزار راس از آن دام سنگین و 113 هزار راس نیز دام سبک هستند. فضولات دامی و ضایعات بخش کشاورزی در این شهرستان حدود 5 میلیون تن است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول