اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تاکنون

49 طرح در کارگروه توسعه کشاورزی ملایر به تصویب رسیده است

خبرگزاری فارس: فرماندار ملایر از تصویب 49 طرح کشاورزی طی پنج جلسه کارگروه توسعه و کشاورزی در ملایر خبر داد.

49 طرح در کارگروه توسعه کشاورزی ملایر به تصویب رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریان‌پور عصر امروز سه‌شنبه در کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان ملایر اظهار کرد: امسال به نام سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده که کشاورزی یکی از مهم‌ترین مظاهر تولید ملی است.

وی با اشاره به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های موجود در شهرستان ملایر گفت: در راستای تحقق شعار امسال، مسئولان شهرستان تمام توان خود را گذاشته‌اند تا از تمام ظرفیت‌های موجود در این بخش استفاده شود.

فرماندار ملایر بیان کرد: منابع طبیعی ملایر در فاز اول زمین‌ها یک هزار و 100 هکتار از زمین‌های شهرستان را شناسایی و استعدادیابی کرده و باید با تلاش و توان بیشتری این مقدار زمین به 10 هزار هکتار برسد.

وی در ادامه به کمیته‌های پنج‌گانه استان برای کارگروه کشاورزی اشاره کرد و افزود: هرچه سریع‌تر این کمیته‌ها باید در شهرستان شکل بگیرد و مسئولان مربوطه طی یک هفته آینده نسبت به تشکیل این کمیته‌ها در شهرستان اقدام کنند و در واقع برنامه‌ریزی‌ها در این کمیته‌ها انجام و کارگروه توسعه کشاورزی بیشتر در تصویب طرح‌ها تصمیم بگیرد. 

خیریان‌پور از ثبت‌نام 118 نفر در سایت برای استفاده از تسهیلات کشاورزی در هفته گذشته در ملایر خبر داد و گفت: استقبال از این طرح بسیار خوب است و این روند باید بیشتر شود تا شاهد ثبت‌نام افراد بیشتری در این طرح باشیم.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در خصوص طرح‌های کشاورزی به خوبی صورت گرفته و مردم از این فرصت استفاده کرده‌اند، در ادامه بر استفاده از شیلات و زراعت چوب تأکید و عنوان کرد: شیلات باید در شهرستان توسعه پیدا کند و سرمایه‌گذاری بیشتری روی آن صورت گیرد.

فرماندار ملایر از تصویب هشت طرح با اشتغالزایی 13 نفر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 207 میلیون تومان در پنجمین جلسه کارگروه کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: با این تعداد طرح تاکنون 49 طرح کشاورزی با اعتبار 16.5 میلیارد تومان به تصویب رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر نیز به اقدامات انجام شده اداره جهاد کشاورزی ملایر برای استفاده مردم از این تسهیلات اشاره کرد و گفت: در توجیه‌سازی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در راستای آگاه‌سازی مردم در استفاده از تسهیلات، جلساتی تشکیل شده است.

نبی‌الله احمدی بیان کرد: افراد با مراجعه به سایت و ثبت نام در سامانه می‌توانند با داشتن شرایط از این تسهیلات استفاده کنند که در این راستا بانک‌ها نیز آمادگی لازم را برای دادن تسهیلات دارند.

وی افزود: تخصیص آب مورد نیاز برای این زمین‌ها نیز انجام و یا در دست اقدام است و جز برخی مناطق مشکل تأمین آب وجود ندارد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول