اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در گلستان صورت گرفت

راه‎اندازی کمیته حمایت از تشکل‎ها و تعاونی‎های بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان تعاون روستایی گلستان از راه‌اندازی کمیته توسعه و حمایت از تشکل‎ها و تعاونی‎های بخش کشاورزی برای نخستین بار در گلستان خبر داد.

راه‎اندازی کمیته حمایت از تشکل‎ها و تعاونی‎های بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدتقی رجایی عصر سه‌شنبه در حاشیه کارگروه خرید محصولات کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگاران استان ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار داشت: ایجاد چنین کمیته‎ای در استان فرصتی است که باید از آن نهایت بهره‎مندی را ببریم.

وی تصریح کرد: ارائه طرح‌ها و برنامه‎های مدیران تعاونی، اتحادیه و شرکت‎ها می‎تواند در تقویت این مجموعه تاثیرگذار باشد تا در مسیر درست گام برداریم.

وی از حمایت استاندار گلستان در راستای تشکیل چنین کمیته‎ای که برای نخستین‎ بار در گلستان راه‎اندازی شده قدردانی کرد.

مدیر سازمان تعاون روستایی گلستان در خصوص خرید محصولات کشاورزی اذعان کرد: در مورد خرید سیب‌زمینی امیدواریم قیمت‎ها به حدی نرسد که به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود چرا که این سازمان منافع کشاورزان را از اولویت‎هایی می‎داند که باید ارجح شمرده شوند. 

رجایی با بیان اینکه برنامه‎ریزی‎های لازم برای خریدهای توافقی و تضمینی محصولات کشاورزی صورت گرفته است خاطر نشان کرد: خرید تضمینی محصولات از برنامه‎های تکلیفی این سازمان در شرایط خاص محسوب می‎شود بنابراین زمانی‎ که محصول نزدیک به قیمت تضمینی رسید باید الزاما ورود پیدا کرده و نسبت به آن اقدام کنیم.

وی یادآور شد: برنامه خرید تضمینی محصولات بهاره تنظیم شده است و برای دریافت نقدینگی مکاتباتی با سازمان مرکزی انجام گرفته تا به موقع نقدینگی دریافت و در اسرع وقت به کشاورزان پرداخت شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی گلستان با اشاره به اینکه در راستای بهره‎مندی از تسهیلات بخش کشاورزی برنامه‎ای با 18 محور تنظیم شده است متذکر شد: محورهای پیش‎بینی شده هنوز هم نیاز به ارائه پیشنهاد دارند تا به صورت یک برنامه منسجم به کارگروه اقتصادی بخش کشاورزی ارائه شود تا تعاونی‎ها و تشکل‎ها استفاده بهینه‎ای از فرصت ایجاد شده ببرند.

رجایی خرید محصولات کشاورزی را مهمترین مسئله و دغدغه کشاورزان خواند و اضافه کرد: معتقدیم که اتحادیه شهرستان‎ها نقش محوری و کلیدی را در شهرستان برای خرید محصولات کشاورزی ایفا می‎کنند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول