اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان

7000 هکتار از عرصه‌های کشاورزی زیر پوشش مبارزه بیولوژیک هستند

خبرگزاری فارس: معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی همدان گفت: 7 هزار هکتار از عرصه‌های کشاورزی همدان زیر پوشش مبارزه بیولوژیک قرار دارد.

7000 هکتار از عرصه‌های کشاورزی زیر پوشش مبارزه بیولوژیک هستند

محمدرضا ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: تولید غذا و محصولات سالم از فاکتورهای خوبی است که در کشور و به تبع آن در استان همدان انجام می‌شود.

وی افزود: مبارزه بیولوژیک با آفات و برخی از بیماری‌ها با استفاده از موجود زنده از مباحثی است که در تولید غذای سالم مورد توجه ویژه قرار دارد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان خاطرنشان کرد: در سطح باغات و محصولات صیفی و سبزیجات توانسته‌ایم 7 هزار هکتار از عرصه‌های زیر کشت گوجه‌فرنگی و محصولات باغی هسته‌دار را زیر پوشش مبارزه بیولوژیک قرار دهیم.

وی بیان کرد: در این طرح تعداد دفعات سم‌پاشی حداکثر در باغات و اراضی صیفی و سبزی به دو نوبت کاهش یافته است و باعث شده محصولات تولیدی از مواد شیمیایی کمتری برخوردار باشند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: این طرح به مدت سه سال است که در استان همدان اجرا می‌شود و ابتدا از سطح یک هزار و 400 هکتار آغاز و در سال 1390 به 7 هزار هکتار رسیده و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود این اراضی به سقف 10 هزار هکتار از عرصه‌های زراعی و باغی گسترش پیدا کند.

وی ادامه داد: معرفی محصولات سالم نیز به عنوان یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی در دستور کار قرار دارد که در نوبت نخست می‌توان به گردوی تولیدی استان به عنوان محصولی با دارا بودن کمترین میزان آلودگی و مصرف مواد شیمیایی اشاره کرد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان اذعان کرد: در حال حاضر بیش از 50 درصد از گلخانه‌های موجود در استان را به لحاظ تولید محصولات سالم زیر پوشش عملیات کنترل بیولوژیک قرار دادیم تا با استفاده از راهکارهای فیزیکی و استفاده از برنامه‌ها تولید سالم را در این واحدها داشته باشیم.

وی در پایان گفت: طرح غذای سالم سراسری است و استانی به عنوان پایلوت اجرای این طرح در کشور مشخص نشده اما سال گذشته یک مرحله آموزشی با هماهنگی دفتر خواروبار جهانی فائو در همدان برگزار شد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول