اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کارگروه توسعه بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد

تبدیل کشاورزی سنتی و معیشتی به کشاورزی صنعتی و اقتصادی

خبرگزاری فارس: دبیر کارگروه توسعه بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی از مهم‌ترین آفات بخش تحقیقات را عدم استفاده کاربردی دانست و گفت: تبدیل کشاورزی سنتی و معیشتی به کشاورزی صنعتی و اقتصادی از برنامه‌ها و سیاست‌های کلان نظام است.

تبدیل کشاورزی سنتی و معیشتی به کشاورزی صنعتی و اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در نشستی با معاون تحقیقاتی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهادکشاورزی اظهار کرد: باید نیازهای اساسی استان در بخش کشاورزی توسط نخبگان، احصا و راهکارهای مناسبی برای حل آن در نظر گرفته شود.

وی افزود: افزایش نیاز به غذا و تنوع آن با افزایش جمعیت، تلاش برای کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی با طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، کاهش بارش و محدودیت‌های آب و خاک در بخش کشاورزی، سرمازدگی محصولات و مبارزه با حوادث غیرمترقبه و احیای دریاچه ارومیه می‌توانند نمونه‌های خوبی برای پژوهش‌های محققان باشند.

تبدیل کشاورزی سنتی و معیشتی به کشاورزی اقتصادی و صنعتی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه با تشکیل شورای پژوهشی کشاورزی سازمان قدم‌های موثری در ارتباط با مراکز دانشگاهی در ارتباط با طرح‌های کشاورزی و محیط زیست برداشته‌ایم، ادامه داد: تبدیل کشاورزی سنتی و معیشتی به کشاورزی صنعتی و اقتصادی از برنامه‌ها و سیاست‌های کلان نظام است.

عدم استفاده کاربردی مهم‌ترین آفت بخش تحقیقات است

وی گفت: یکی از مهم‌ترین آفات بخش تحقیقات عدم استفاده کاربردی از نتایج آن بوده و نتایج حاصله از پژوهش‌ها و تحقیقات انجام یافته در بخش کشاورزی باید با خروج از چارچوب مراکز تحقیقات و راهیابی به مزارع، توان خود را در بهبود وضعیت موجود نشان داده و نقش خود را به‌عنوان عامل مهم توسعه زیر بخش کشاورزی نمایان سازد. 

محمدیان با بیان اینکه محققان برای کاهش قیمت تمام شده و تولید محصول سالم ارائه طریق کنند، افزود: با توجه به اینکه آذربایجان‌شرقی در یک منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده است از این رو لازم است محققان و پژوهشگران با توجه به کمبود آب، خشکسالی‌های اخیر و سرمای بهاره اقدامات عملی موثر و کاربردی ارائه کنند.

وی با بیان اینکه طبق برنامه پنجم توسعه شایسته است سه درصد اعتبارات بخش اجرا در تحقیقات هزینه شود، افزود: از معاونت تحقیقاتی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهادکشاورزی نیز انتظار داریم نسبت به تامین اعتبارات لازم برای بهسازی و بازسازی ساختمان‌های مرکز آموزش شهید سرداری و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی که به حق از مراکز فعال کشور بوده‌اند دستورات لازم را صادر کنند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول