اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار با اشاره به دلایل برخی گرانی‌ها

نیمی از 700 مرکز تولیدی کشاورزی و دامداری بویراحمد راکد است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار بویراحمد گفت: از تعداد 700 مرکز تولیدی دامداری و کشاورزی این شهرستان نیمی از آن‌ها تعطیل بوده که این خود یکی از دلایل گرانی‌ است.

نیمی از 700 مرکز تولیدی کشاورزی و دامداری بویراحمد راکد است

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، هجیر جلال‌فرد امروز در نشست ستاد تنظیم بازار این شهرستان با اشاره به گرانی‌های بازار از دستگاه‌های نظارتی درخواست کرد نسبت به تشدید بازرسی به خصوص در فروشگاه‌های عرضه پوشاک اقدام جدی کرده و در جهت کنترل قیمت‌ها تلاش بیشتری کنند.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار بویراحمد عنوان کرد: ضروری است که در این راستا با قاطعیت بیشتر و بدون ملایمت با متخلفان برخورد شود تا درس عبرتی برای قانون گریزان باشد.

وی از بررسی بیش از 700 پرونده تخلف در این رابطه در دستگاه‌های قضایی طی چند ماه اخیر خبر داد و گفت: نیمی از تخلفات توسط بازرسان سازمان صنعت و معدن و تجارت و بقیه توسط مردم گزارش داده شده‌اند.

این مسئول کمبود کارخانجات تولیدی را از مهم‌ترین دلایل گرانی در میوه‌جات و مرغ و اقلام خوراکی ذکر کرد و گفت: 98 درصد میوه و مرکبات یاسوج از استان‌های همجوار وارد می‌شود.

معاون فرماندار بویراحمد تاکید کرد: نزدیک به 700 مرکز تولیدی در بخش کشاورزی و دامداری به صورت اسمی اکنون وجود دارد که طبق گزارشات رسیده در حال حاضر نیمی از آن‌ها راکد و یا تعطیل هستند.

جلال‌فرد در این نشست افزود: باید پیگیری‌های لازم در خصوص دلایل تعطیلی این کارخانه‌ها و مراکز تولیدی صورت گرفته و اقدامات لازم برای فعال کردن آن‌ها انجام شود.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به افزایش قیمت بسیار بالا در پوشاک، نظارت جدی بر کنترل قیمت‌ها صورت گیرد و با متخلفان این صنف برخورد جدی شود.

معاون فرماندار بویراحمد خاطرنشان کرد: تعمیر سردخانه سازمان تعاون روستایی برای نگهداری میوه و مرکبات به روش علمی و صحیح در یاسوج برای جلوگیری از وارد شدن ضایعات ضروری به نظر می‌رسد.

وی اذعان داشت: کارگروهی نظارتی متشکل از نمایندگان سازمان صنعت و تجارت و فرمانداری و مجمع امور صنفی و تعزیرات حکومتی تشکیل و قیمت‌ها را در بازار کنترل و نظارت کنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول