اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دبیرستان آیت‌الله طالقانی بابل خبر داد

معرفی یک معلم نمونه ملی و استانی از دبیرستان طالقانی

خبرگزاری فارس: مدیر دبیرستان آیت‌الله طالقانی بابل با اعلام معرفی یک معلم نمونه ملی و استانی از این دبیرستان گفت: اجرای طرح مدام( طرح جامعه‌پذیری دانش‌آموزان) سبب تقویت خروجی‌های مدارس می‌شود.

معرفی یک معلم نمونه ملی و استانی از دبیرستان طالقانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، علی احمدی ظهر امروز در جمع مجریان طرح مدام در بابل اظهار داشت: دبیرستان هیئت امنایی آیت‌الله طالقانی با 504 دانش‌آموز تا مقطع پیش‌دانشگاهی در سه رشته ریاضی، انسانی و تجربی مشغول فعالیت بوده که در سال 1383 به عنوان مدرسه برتر کشوری انتخاب شد.

وی تصریح کرد: این دبیرستان به علت داشتن کادر علمی مجرب، خروجی بسیار خوبی داشته به طوری که در سال جاری معلم نمونه کشوری و همچنین معلم نمونه شهرستانی از این مدرسه بوده است. 

مدیر دبیرستان آیت‌الله طالقانی بابل خاطرنشان کرد: اجرای طرح مدام از جمله سیاست‌های کلان وزارت آموزش و پرورش است که در گذشته با نام یک روز برای فردا ما می‌توانیم  یک بار در طول سال اجرا می‌شد ولی در سال تحصیلی جاری به صورت مدون در سه مرحله اجرا می‌شود.

مدیر دبیرستان آیت‌الله طالقانی بابل افزود: این طرح سه مرحله‌ای بوده و در دو دوره مقطعی و یک دوره دائمی به کمک 30 مجری طرح در حال اجرا است.

وی بیان داشت: از اهداف مهم این طرح تربیت اجتماعی و جامعه‌پذیری دانش‌آموزان است تا با قرارگرفتن در یک نظام اقتصادی خاص، خود را برای زندگی اجتماعی آینده آماده و توانایی خود را بسنجند.

احمدی درباره اهمیت این طرح بیان داشت: آنچه دانش‌آموزان در این طرح می‌آموزند سبب بهبود عملکرد مدارس شده و اینکه خودشان نیز به خودباوری رسیده و قادر به اداره خود در محیط اجتماعی و خانواده می‌شوند.

وی تصریح کرد: مجریان طرح بزرگ‌ترین پشتوانه مسئولان مدارس بوده و در افزایش مهارت اجتماعی  و ارتباطی دانش‌آموزان نقش موثری دارند.

احمدی اذعان داشت: با حضور مجریان طرح در مدرسه ساماندهی برنامه‌های اجرایی، تفریحی، اردویی و فرهنگی به نحو شایسته‌تری انجام می شود.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین مشخصه این طرح آرامش و اصلاح رفتار دانش‌آموزان است که به واسطه این طرح رفتارهای نامناسب در بین دانش‌آموزان به صفر رسیده است.

احمدی بیان داشت: به علت تاثیر بسیار عالی این طرح در بین دانش‌آموزان از مسئولان تقاضا داریم به جد از این طرح حمایت کنند و اعتبار مناسبی برای آن در نظر بگیرند و با ظرفیت‌سازی مناسب، فضای مناسبی برای اجرای طرح فراهم کنند زیرا هزینه کردن برای چنین طرح‌هایی می‌تواند بازدهی چندین برابر برای جامعه داشته باشد و به مرور در سنین پایین مهارت‌های ضروری جوانان به آنها آموزش داده شود.

یکی از مجریان طرح مدام نیز افزود: مدرسه آیت‌الله طالقانی از جمله مدارسی بوده که در نخستین روز سال تحصیلی برای پیشبرد کار فرهنگی و زمینه‌های مختلف  اقدام به تشکیل گروهی منسجم داده است.

پارسا کامکار بیان داشت: طرح مدام یکی ازطرح‌های بسیار تاثیر‌گذار برای نوجوانان و جوانان است که باید با آغاز سال تحصیلی این طرح اعلام شود تا افرادی لایق و شایسته برای اجرای طرح انتخاب شوند.

وی بیان داشت: اجرای این طرح در مدارس سبب نشاط، آرامش، اعتماد به نفس، مسئولیت‌پذیری، آموزش مهارت‌های زندگی در محیط مدرسه، خانه و اجتماع می‌شود.

وی از مسئولان خواست با حمایت از این طرح امکان بهره‌مندی دانش‌آموزان مقاطع دیگر تحصیلی را نیز فراهم کنند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول