اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

شهید مطهری از معلمان راستین جامعه است

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: شهید مرتضی مطهری در حقیقت از معلمان راستین ایران اسلامی است که تمام تلاش‌های علمی و عملی خود را مقدمه‌ای برای عبادت خداوند می‌داند.

شهید مطهری از معلمان راستین جامعه است

منصور متقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و  تبریک روز معلم اظهار داشت: تعلیم و تربیت از جمله شئون الهی و اسلامی است که خداوند این موهبت بزرگ را در درجه اول به پیامبران و اولیای الهی و در مرحله بعد به رهروان راستین آنها ارزانی کرده است تا کوتاه‌ترین و بهترین مسیر هدایت را به  انسان‌های جستجوگر و عاشق بیاموزند.

وی با استناد به سخنان رهبر کبیر انقلاب خاطر نشان کرد: نقش معلم در جامعه، نقش انبیا است پس تمام  افراد و اعضای یک ملت باید تلاش کنند که معلم باشند تا شاهد جامعه‌ای پویا و نمونه در جهان باشیم.

متقی تصریح کرد: بنا به فرموده رهبر حکیم و متفکر انقلاب دست توانای معلم است که چشم‌انداز آینده ما را ترسیم می‌کند، اگر می‌بینید که امیر مؤمنان علی (ع) می‌فرماید، «هر کس کلمه‌ای را به من بیاموزد، مرا غلام خویش کرده است» این بیان برای ما درس است تا معلمان جامعه ایران اسلامی  قدر خود را بیشتر  بدانند و تشخیص دهند که وجود آنها در سرنوشت یک ملت مؤثر است.

وی خاطر نشان کرد: شرافت و مقام معلم زمانی اهمیت پیدا می‌کند که وی بتواند شأن معلم واقعی که مورد عنایت و نظر خداوند و انبیای الهی است را در ذات و وجود خود محقق سازد و بتواند انسان‌ها را به هدف متعالی خلقت که همانا عبادت خداوند سبحان و خودسازی است، پیوند دهد.

فرماندار کوهبنان عنوان کرد: شهید مرتضی مطهری در حقیقت از معلمان راستین جامعه ایران اسلامی است که تمام تلاش‌های علمی و عملی خود را مقدمه‌ای برای عبادت خداوند می‌داند و در این راه به دینداری و خودسازی واقعی راه می‌یابد و در نهایت با قرار گرفتن در مقام شهادت مقام واقعی خود را کامل می‌کند.

متقی گفت: روز معلم  به نام فیلسوف و متفکری بی‌نظیر از ایران اسلامی مزین شده، شخصیتی که به عنوان بهترین اُسوه و الگوی این شغل مقدس معلمی است.

وی تصریح کرد: استاد شهید مرتضی مطهری علاوه بر تلاش بی‌وقفه و فراوان در فراگیری علوم مختلف، به عنوان حلقه اتصال میان حوزه و دانشگاه نقشی کم‌نظیر در روشنگری جوانان و همچنین پاسخگویی به شبهات نسل جوان و انتقال ارزش‌های دینی به اقشار مختلف ایفا کرده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول