اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پیام مشترک استاندار و امام جمعه اردبیل:

نقش معلم در آگاهی‌ جامعه نقشی اولیایی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و استاندار اردبیل با انتشار پیام مشترکی به مناسبت روز معلم نقش معلم در هدایت جامعه به سمت تعالی و تعبد و آگاهی را نقشی انبیایی توصیف کردند.

نقش معلم در آگاهی‌ جامعه نقشی اولیایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این پیام که عصر امروز منتشر شد، آمده است: معلم از چنان موقعیت و ارزش والایی در قرآن، احادیث و روایات برخوردار است که امام امت در بیان اعتبار و نقش معلم، معلمی را شغل انبیا معرفی کردند و با این بیان ارزشمند معلم را هم شأن انبیای الهی دانستند.

این پیام می‌افزاید: معلمان در هدایت نونهالان و فرزندان جامعه اسلامی به سوی تعالی، اخلاق، تعبد و آگاهی نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌نمایند و مهندسی افکار عمومی و چشم‌انداز رشد فرهنگی، اخلاقی و علمی جامعه در دستان آنها قرار دارد.

در ادامه این پیام آمده است: بدون تردید مدافعان و همراهان امام راحل در دوران مبارزه و پیروزی و سربازان جان بر کف ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس از جمله فاتحان خرمشهر قهرمان، تلاشگران عرصه فرهنگی و سازندگی، دانشمندان هسته‌ای و فضایی، نگهبانان علم و معنویت و دین و فرهنگ همگی پرورش‌یافتگان دست معلمان سخت‌کوش هستند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: انتخاب سالروز شهادت استاد شهید علامه و فیلسوف زمان مرتضی مطهری به عنوان روز معلم بیانگر اهمیت و عظمت جایگاه این قشر فرهیخته است.

به گزارش فارس، در بخشی از این پیام امام جمعه و استاندار اردبیل با تبریک این روز بزرگ به معلمان اظهار داشتند: این جانبان به نمایندگی از سوی ملت فهیم، فرهنگ دوست و قدرشناس استان اردبیل با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری روز معلم را به همه معلمان عزیز و خانواده بزرگوار آنان تبریک عرض نموده و صمیمانه‌ترین سپاس‌های خود را به آن فرزانگان عاشقی که شمع وجود گرانقدر خویش را در طبق اخلاص نهاده و نهال نوپای امروز را به امید فردای شکوفاتر با عصاره جان آبیاری می‌نمایند، تقدیم می‌داریم و آرزومندیم ذات اقدس احدیت شما خوبان را که در مسیر تحقق اهداف متعالی مکتب انسان‌ساز اسلام از جان مایه می‌گذارید در کنف الطاف خواسته خویش قرار داده و همواره در سنگر خدمت به آینده‌سازان کشور عزیزمان استوار و سرافراز گرداند.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول