اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:

رعایت حقوق معلم و متعلم، حلقه مفقوده نظام آموزشی است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌‌های خوزستان گفت: اهتمام و رعایت حقوق متقابل معلم و متعلم مهم‌ترین حلقه مفقوده در نظام آموزشی امروز است.

رعایت حقوق معلم و متعلم، حلقه مفقوده نظام آموزشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی ظهر امروز در آیین تجلیل از اساتید بازنشسته دانشگاه شهید چمران به فرازهایی از رساله حقوق امام سجاد (ع) در باب حقوق معلم و شاگرد اشاره کرد و خطاب به اساتید حاضر در این مراسم گفت: حق دانشجو و دانش طلب این است که بدانی خدا تو را سرپرستی و ولایت داده نسبت به کسی به او علم می‌آموزی و اگر در تعلیم  مردم کریمانه بیاموزی و حریم آنها را حفظ کنی و در این مسیر آنها را به رنج و تعب نیندازی خداوند دانش را بر تو افزون می‌کند.

وی از جمله حقوق متقابل معلم بر دانش‌آموز و دانشجو را تعظیم و اکرام معلم، به نیکویی سخن گفتن و اشتیاق برای آموختن و شور و نشاط از خود نشان دادن برای کسب علم عنوان کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: امروز مواجهیم با جوانانی که نسبت به گذشته بسیار متفاوت هستند و میل به دانستن و علم جویی در آنها با آسیب‌هایی مواجه است که البته این آسیب‌‌ها در جوانان پسر مشهود و پررنگ است.

شفیعی تصریح کرد: یکی از مسائلی که در محیط‌های علمی باید مد نظر باشد، ایجاد شور و شوق به دانش است که در حال حاضر با روال عادی تدریس در کلاس‌ها دست یافتنی نیست.

وی ادامه داد: شرایط کنونی امروز نمی‌تواند جوانان ما را در حوزه علم به عشق و شوق و عطش بکشاند و لازم است اساتید با طرح خاطراتی از دوران دانشجویی خود و استفاده از راه‌های تربیتی، انگیزه تحصیل و علم جویی را در جوانان بیدار کنند.

شفیعی در بخش دیگری از این نشست به سالروز شهادت استاد مطهری اشاره کرد و گفت: مطهری کارنامه‌ای درخشان و ارزشمند از تلاش‌ها و نورافشانی‌ها و خدمات دارد. فردی است که امام در سه نوبت برای شهادت ایشان پیام صادر کردند و تعابیر امام راحل (ره) در مدح این شهید عمدتا ناظر بر جلوه‌های معلمی ایشان است.

وی ادامه داد: مطهری چهره‌ای است که برای دانشگاهیان ناشناس نیست و بخشی از تلاش علمی ایشان و عمر شریفشان در دانشگاه‌‌ها و در ارتباط با دانشجویان و روشنفکران سپری شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان به اهتمام شهید مطهری برای مباحث علمی و گستردگی و تنوع منابع مطالعاتی ایشان اشاره کرد و گفت: این چنین است که آثار شهید مطهری پس از چهار دهه از زمان تألیف آنها هنوز به عنوان بخشی از منابع در بحث‌های نظری و مجامع علمی مطرح است.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول