اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت یک هفته صورت می‌گیرد

ثبت‌نام رایگان معلمان و کارگران کردستانی در کتابخانه‌های عمومی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: به مناسبت آغاز هفته معلم و روز جهانی کار و کارگر از معلمان و کارگران استان در کتابخانه های عمومی ثبت‌نام رایگان عضویت می‌شود.

ثبت‌نام رایگان معلمان و کارگران کردستانی در کتابخانه‌های عمومی

عطاالله رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این دو قشر از اقشار زحمتکش جامعه هستند که خدمت‌رسانی و تکریم به آنها وظیفه‌ای اساسی و مهم است.

وی با اشاره به جایگاه معلمان و شغل معلمی، افزود: معلمان در اسلام از جایگاه بسیار والایی برخوردار هستند و آیات و احادیث فراوانی در تجلیل و تقدیر از این مقام والا وجود دارد چرا که معلمان چراغ هدایتگر جوامع بشری هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان بیان کرد: مقام والای معلم آن قدر با ارزش است که حضرت رسول اکرم (ص) بزرگترین معلم تاریخ بشریت و جهان هستى است که برای تعلیم آداب و اصول زندگانى صحیح به بشریت مبعوث شد.

رستگار ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) در حدیثى دانشمندان و علما را وارثان پیامبران معرفى کرده که دانش را از ایشان به ارث برده‌اند و هر کس که دانش بیشترى فرا گیرد سهم فراوانى از میراث پیامبران به ارث برده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان همچنین به مقام کارگر در اسلام اشاره کرد و افزود: از دیدگاه اسلام کار نوعی عبادت است و سعی برای کسب روزی حلال نه تنها دنیاپرستی نیست، بلکه جهاد در راه خداوند به شمار می‌رود.

رستگار عنوان کرد: در بسیاری از احادیث و روایات دینی، شأن کارگر همانند کسی است که به عبادت خدا مشغول است و پیامبر اکرم (ص) پیوسته به مسلمانان سفارش می‌فرمود که برای تأمین و اداره زندگی خود کار کنند و دست از تلاش برندارند.

رستگار در پایان خاطرنشان کرد: به مناسبت روز جهانی کار و کارگر و آغاز هفته معلم از 12 اردیبهشت‌ماه جاری به مدت یک هفته در تمام کتابخانه‌های عمومی استان از معلمان و کارگران ثبت نام رایگان می‌شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول