اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه روز معلم

برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم در اردبیل اعلام شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم برنامه‌های اجرایی این مناسبت را در استان اردبیل اعلام کرد.

برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم در اردبیل اعلام شد

احمد محمودزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هفته بزرگداشت مقام معلم از فردا همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل آغاز شده و تا روز دوشنبه 18 اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد: در آغازین روز این هفته معلمان نمونه استان به همراه مسئولان ستاد بزرگداشت مقام معلم با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار کرده و شاهد عزیمت معلمان نمونه کشوری به تهران می‌باشند.

محمودزاده خاطر نشان کرد: دومین روز این هفته با نام معلم و دانش‌آموز با اجرای برنامه سپاس معلم در مدارس مختلف استان برگزار و شاهد آغاز مسابقات مختلف ورزشی در بین کارکنان و دانش‌آموزان، اجرای سرود سپاس معلم و هم‌سرایی دانش‌آموزان در این زمینه می‌باشیم.

این مسئول اضافه کرد: در سومین روز این هفته دیدار معلمان نمونه کشوری با مقام معظم رهبری در تهران اتفاق می‌افتد و ما با حضور در منزل ایثارگران با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و آزادگان دیدار می‌کنیم.

وی دیدار با خانواده‌های فرهنگیان متوفی و بیمار، برگزاری مسابقه قرآن و عترت ویژه خانواده‌های بسیجی را به همراه برگزاری اردوها و زیارت و عطرافشانی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های هفته معلم در اردبیل اعلام کرد.

محمودزاده ادامه داد: در چهارمین روز هفته معلم که به نام معلم و مدرسه و جامعه منتظر نامگذاری شده است شاهد حضور یکپارچه معلمان، کارکنان و دانش‌آموزان در صفوف نمازهای جمعه، سخنرانی مدیرکل آموزش و پرورش استان پیش از خطبه‌های نماز، نشست با تشکل‌های دانش‌آموزی و همچنین اعزام معلمان به مشهد مقدس برای زیارت مرقد مطهر امام هشتم (ع) می‌باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: در ششمین روز این هفته که به نام معلم و انقلاب اسلامی نامگذاری شده مسابقه کتاب‌خوانی ویژه فرهنگیان از کتاب امامت و رهبری شهید مرتضی مطهری و بازدید رایگان فرهنگیان از موزه‌ها و آثار باستانی و درمانگاه فرهنگیان را شاهد می‌باشیم.

وی در ادامه گفت: برگزاری نهمین جشنواره استانی علمی، پژوهشی معلمان و همایش تشکل‌های دانش‌آموزی پسران در کانون شهید رجایی از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته معلم در استان اردبیل برگزار می‌شود.

محمودزاده همچنین از برگزاری همایش استانی تجلیل از معلمان نمونه روز 18 اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: در این مراسم از معلمان نمونه استانی و کشوری با اهدای لوح سپاس و هدایایی ویژه تجلیل شده و مقام و منزلت معلم با برنامه‌های متنوع پاس داشته می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود عظمت و جایگاه معلمان را در حرکت رو به جلوی کشور بی‌نظیر توصیف کرد و اظهار داشت: معلمان از شاخص‌ترین اقشاری هستند که نقش بی‌بدیل در توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشور دارند.

به گزارش فارس، همچنین در آستانه هفته معلم کلنگ احداث مدرسه سه کلاسه روستای کمی‌آباد ناحیه دو اردبیل به زمین زده شد.

این واحد آموزشی که به همت خیر مدرسه‌ساز بهداد وطن‌پرست و همکاری مؤسسه گیتی تهران احداث می‌شود، در مدت دو سال عملیاتی می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان در این مراسم اقدام خیرین مدرسه‌ساز را در حقیقت معامله با خداوند به عنوان بهترین ذخیره و اندوخته اعلام کرد و گفت: ریشه معاملاتی که خیرین انجام می‌دهند در این دنیا نیست بلکه ریشه آن در جهان دیگر است.

یاور وحدتی‌پور خاطر نشان کرد: خیرین در حقیقت با همت خود آثار عقب‌ماندگی و جهل و جهالت را از بین برده و با نوعی مهندسی فکر با این عناصر زشت مقابله می‌کنند.

وی یاد و خاطره بزرگ خیر مدرسه‌ساز استان و کشور حسنعلی علیپور را گرامی داشت و تصریح کرد:‌ این خیرین مهندسان و معماران آسمانی هستند که با درک و احساسات عمیق خود اعمال خیرخواهانه انجام می‌دهند.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول