اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

حفظ حرمت معلم رشد تعالی جامعه را دوچندان می‌کند

خبرگزاری فارس: شهردار قم گفت: بی شک جامعه‌ای که همواره حرمت معلم را پاس می‌دارد، آهنگ رشد و تعالی آن شتاب بیشتری دارد.

حفظ حرمت معلم رشد تعالی جامعه را دوچندان می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مطهری استاد بزرگ عرصه علم و فرهنگ و اندیشه تصریح کرد: این روز را به محضر عالمانه و اندیشمندانه‌ تمام بزرگواران و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

شهردار قم اظهار داشت: بی‌شک گسترش سطح دانش و فرهنگ کشور عزیز وامدار همه‌ استادان و معلمانی است که به‌حق چراغ هدایت بشریت را به تأسی از پیامبر اعظم (ص) روشن و فروزان نگاه داشته‌اند.

وی با اشاره به رسالت راستین معلمان بیان داشت: معلم به دلیل اینکه جز انسان سازی و کمال بخشیدن هدفی ندارد، همسایه انبیا بوده و رسول راستی و درستی و سفیر صداقت و سرفرازی است و معلم کسی است که تشنگان معرفت و دانش را به آب حیات می‌رساند.

دلبری گفت: همه اولیا، پاکان و برگزیدگان، که قله‌های آفتابی و دور دست‌های روشن را فرا چشم انسان می‌نشانند، معلم هستند و اگر ما قدردان معلم نباشیم، خوبی، زیبایی، عظمت و فضیلت را نادیده گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از مقام معلم سپاس از انسانی است که غایت آفرینش را تامین کرده و سلامت امانت‌هایی که بدستش سپرده است را تضمین می‌کند.

شهردار قم بیان کرد: بی شک جامعه‌ای که همواره حرمت معلم را پاس می‌دارد، آهنگ رشد و تعالی آن شتاب بیشتر می‌یابد و سلامت علمی و معنوی آن تضمین می‌شود و جامعه‌ای که قدردان خوبان خود نباشد به مرگ خوبی‌ها و فضیلت‌ها رضایت داده است.

دلبری یادآور شد: اساسی‌ترین نشانه معلم نمونه برخورداری از سوز و گداز در انسان سازی است و عشق به هدایت و ارشاد انسان‌ها برای معلم کمالی است مطلوب و هیچ معلمی بدون این سوز و عشق نمی‌تواند موفق باشد.

انتهای پیام/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول