اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران خبرداد

صادرات 48 میلیارد دلاری کالای غیرنفتی از کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان توسعه تجارت ایران تحقق هدف 45 میلیارد دلاری سال گذشته و رسیدن به مرز 48 میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی در سال گذشته را نشانگر خودکفایی تجارت ایران دانست.

صادرات 48 میلیارد دلاری کالای غیرنفتی از کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حمید صافدل پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی، صادراتی، فنی و مهندسی خوزستان که در محل نمایشگاه سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" باید همه ارگان‌ها و سازمان‌ها در راستای ارتقای بخش‌های مختلف برای پیشبرد اهداف کشور اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به قابلیت‌ها و تجربه خوب اجرای پروژه‌های بزرگ در حوزه‌های نفت و گاز، پتروشیمی، فنی و مهندسی و دسترسی به آب‌های آزاد و کشور‌های همسایه؛ همچنین برخورداری از دانش تجاری خوب، استان خوزستان می‌تواند سهم بسزایی در تحقق برنامه صادراتی کشور ایفا کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم این استان سهمی فراتر از استعداد خود در تحقق صادرات غیرنفتی داشته باشد.

وی همچنین به تحریم‌های اعمال شده به کشورمان اشاره کرد و گفت: تحریم‌ها در واقع مثل سنگ گذاشتن در مسیر آب است و سنگ نمی‌تواند جلوی آب را بگیرد.

صافدل اضافه کرد: تحریم‌ها باعث تغییر طرف تجاری ما به سمت کشورهای آسیای میانه شده ولی تجارت ما را تعطیل نکرده است.

وی با بیان اینکه سند ملی راهبردی توسعه صادرات کشور در شورای صادرات کشور به تصویب رسیده و سند راهبردی ملی واردات نیز با نگاه توسعه صادرات در حال تدوین نهایی است و در آینده نزدیک به تصویب خواهد رسید، خاطر نشان کرد: در سند راهبردی صادرات هدف صادراتی برای سال 91 تعیین شده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: بر این اساس در یک برش بخشی و منطقه‌ای ضمن اینکه دستگاه‌های ملی سهم تلاش و برنامه خود را برای تحقق اهداف تعیین شده مشخص می‌کنند؛ در حوزه استانی نیز متناسب با برش منطقه‌ای برای این امر برنامه‌ریزی خواهد شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران تحقق هدف 45 میلیارد دلاری سال گذشته و رسیدن به مرز 48 میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی در سال گذشته را نشانگر خودکفایی تجارت ایران دانست و افزود: بر اساس اهداف پیش‌‌بینی شده برنامه پنجم سال 91 با احتساب خدمات فنی و مهندسی هدف 51 میلیارد دلاری پیش‌ بینی شده بود، اما شورای صادرات بر دسترسی تا هدف 75 میلیارد دلاری تأکید کرد.

وی در مورد چگونگی تحقق هدف‌گذاری این رقم عنوان کرد: برای تحقق این هدف نیاز به الزاماتی از جمله تسهیل در حوزه‌های مختلف بانک، صندوق ضمانت صادرات و سایر زیرساخت‌های صادراتی است.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول