اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ملت ایران فقط به پذیرش حقوق هسته‌ای قانع نیست

آیت‌الله شبستری: تحریم‌ها و قطعنامه‌ها باید شکسته شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز با اشاره به پذیرش حقوق هسته‌ای ایران از طرف کشورهای 1+5 در ترکیه گفت: ملت ایران به این مسئله قانع نبوده و معتقد است تمام تحریم‌ها و قطعنامه‌های صادره در این ارتباط باید شکسته و تجدید نظر شود.

آیت‌الله شبستری: تحریم‌ها و قطعنامه‌ها باید شکسته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 در استانبول اظهار کرد: مواضع و ادبیات غرب در این مذاکرات تغییر پیدا کرد.

وی افزود: موضع و رویکرد شجاعانه مقام معظم رهبری و مقاومت ملت ایران برابر ترفندهای معاندان، عامل پیروزی مواضع ملت ایران در احقاق حق خود در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای بود.

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه ملت ایران، نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری همواره به صلح و امنیت تأکید داشتند، افزود: فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن استفاده نظامی از انرژی هسته‌ای و تولید بمب هسته‌ای به عنوان یک اصل مهم و اساسی و تأثیرگذار در برخورداری ایران از دانش صلح‌آمیز هسته‌ای مطرح است.

وی تصریح کرد: مذاکرات استانبول بالاخره آمریکا و دنیا را بر حقانیت و صلح‌آمیز بودن دانش هسته‌ای ملت ایران و لزوم برخورداری ایران اسلامی از این دانش واقف کرد.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اینکه ایران در مسئله هسته‌ای وارد مرحله برگشت‌ناپذیری شده است، تصریح کرد: ملت و دولت ایران استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانند و ذره‌ای در این رابطه عقب‌نشینی نمی‌کنند.

تحریم‌ها باید شکسته شود

آیت‌الله شبستری با اشاره به موفقیت‌های کسب شده در مذاکرات اخیر هسته‌ای و به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای ایران توسط غربی‌ها تاکید کرد: ملت ایران به این اندازه که غربی‌ها در مذاکرات استانبول مطرح کرده‌اند قانع نیست.

وی ادامه داد: ملت ایران معتقد است اگر غربی‌ها راست می‌گویند باید تمام قطعنامه‌ها و تحریم‌ها که به خاطر مسائل هسته‌ای وضع کرده‌اند را شکسته شده و در این مسائل تجدید نظر کنند.

سپاه، پاسدار مرزهای جغرافیایی و اعتقادی است

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری با اشاره به دوم اردیبهشت و روز تشکیل سپاه با تبریک این روز به سپاهیان با بیان اینکه سپاه، پاسدار مرزهای جغرافیایی و اعتقادی است، گفت: سپاه پاسدارا‌ن بزرگ‌ترین سنگر دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب است.‌

وی، دفاع همزمان از مرزهای اعتقادی انقلاب اسلامی و مرزهای جغرافیایی کشور را نشان‌دهنده ارزش والای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اعتماد مقام معظم رهبری به این نهاد دانست.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه طبق قانون اساسی سپاه پاسداران نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن از وظایف اصلی این نهاد است، اظهار کرد: سپاه بر‌اساس مأموریت، رسالت ذاتی و قانونی خود در پاسداری از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی، باید همواره خود را برای حضور بالنده و باصلابت در همه صحنه‌ها و در همه شرایط آماده نگه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه چون شرایط متفاوت می‌شود به اقتضای شرایط و زمان در صحنه‌ها حضور پیدا می‌کند.

آیت‌الله شبستری این نهاد ارزشمند را عطیه امام راحل عظیم‌الشان دانست و گفت: نیروهای مسلح کشور در سایه زعامت رهبری آیت‌الله خامنه‌ای، به تبعیت از ولایت فقیه پایبند و استوار هستند.

وی در ادامه رسالت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حراست از آرمان‌های شهدا دانست و گفت: این نهاد مقدس در دفاع هشت ساله، در کنار ارتش و نیروهای مردمی حماسه‌های ماندگار و بزرگی را آفریده که برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی خواهد درخشید.

ادعای سست و واهی امارات نمی‌تواند حقوق مالکیت ایران را مخدوش کند

آیت‌الله شبستری همچنین با اشاره به ادعای سخیف امارات درباره جزایر سه‌گانه ایران به دنبال سفر رئیس‌جمهور به این جزایر گفت: همان طوری که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز گذشته ضمن بیانیه‌ای اعلام کردند طبق اسناد مسلم و تردید‌ناپذیر جزایر سه‌گانه جزو خاک جمهوری اسلامی ایران بوده و ادعای سست و واهی امارات به هیچ وجه حقوق مالکیت ایران را نمی‌تواند مخدوش کند.

وجود 30 هزار زندانی سیاسی در عربستان

آیت‌الله مجتهدشبستری همچنین با اشاره به وضعیت نامناسب شیعیان در عربستان و وجود 30 هزار زندانی سیاسی در این کشور، اظهار کرد: تبعیض، خفقان در این کشور غوغا می‌کند و شیعیان از موقعیت، مناصب و رفاه مناسبی برخوردار نیستند.

وی اضافه کرد: مناصب مختلف و دستگاه قضا در عربستان همگی متعلق به دستگاه پادشاهی این کشور است.

خطیب جمعه تبریز گفت: مردم بیدار شده و حرکات بیداری اسلامی در این کشور هر روز اوج پیدا می‌کند.

آیت‌الله شبستری گفت: ‌زور و خفقان در مقابل طوفان ملت‌ها قابل دوام نیست و ملت‌های به پا خاسته بحرین و عربستان تا سقوط و اضمحلال دولت‌های دست‌نشانده غربی به مبارزه ادامه خواهند داد.

تقویت سجایای اخلاقی فاطمه زهرا(س) بین زنان

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر تقویت سجایای اخلاقی فاطمه زهرا(س) بین زنان جامعه اسلامی گفت: هنوز مناقب و سجایای اخلاقی فاطمه زهرا(س) به خوبی برای جوانان، دختران و زنان جامعه اسلامی شناسانده نشده است. 

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول