اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز:

منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: منطقه ویژه اقتصادی شیراز مکان مناسبی برای دور زدن و مقابله با تحریم‌های اقتصادی از سوی استکبار است.

منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نادر طیبی پیش از ظهر امروز در یک نشست رسانه‌ای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمام ماشین‌آلات، مواد اولیه و مصالح ساختمانی بدون عوارض وارد این منطقه ویژه اقتصادی می‌شود و محل مناسبی برای امنیت و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی است.

طیبی خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد سال مالی که در شهریور ماه در این منطقه ویژه اقتصادی انجام گرفته 150 میلیارد ریال به توسعه زیرساخت‌ها اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود داشتن تحریم‌ها، هیچ شرکت و یا کارخانه‌ای در منطقه ویژه اقتصادی تعطیل نشده است، افزود: در راستای حمایت از سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در استان فارس، دو شرکت فاتح صنعت کیمیا و پوپلین در سال جاری به ارائه خدمات تولیدی و صنعتی پرداخته و زمینه اشتغال را در این استان فراهم می‌کنند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز تصریح کرد: در شرکت فاتح صنعت کیمیا غربالگری مولکولی دانه‌های استوانه‌ای و همچنین برای نخستین بار با لیسانس یک شرکت چینی به ارائه خدمات می‌پردازد.

طیبی اضافه کرد: شرکت پوپلین در زمینی به وسعت دو هکتار تولیدکننده پوشاک جین و صدور محصول خود به کشور ترکیه است.

وی بیان داشت: با کمک و همیاری تلاش‌گران عرصه منطقه ویژه اقتصادی شیراز به وسعت 16 کیلومتر، راه‌اندازی انبار 7 هزار متر مربعی، آسفالت فاز نخست، ورود ماشین‌آلات، احداث دو پل با اعتبار 8 هزار میلیون ریال، مسجد، انبار کانتینری، آب‌‌نما و محوطه‌سازی ساختمان اداری، نصب 30 تابلو ترکیبی تبلیغاتی، چاپ و انتشار 4 هزار جلد کتاب از آخرین توانمندی‌ها و قابلیت‌های منطقه ویژه اقتصادی  از جمله فعالیت‌های سال گذشته در این منطقه ویژه اقتصادی بوده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز ابراز داشت: انتقال گمرک به منطقه ویژه اقتصادی، نصب دوربین‌های مدار بسته، تسریع در روند اجرایی طرح شهر سلامت و منطقه ویژه دانشگاهی از دیگر عملکردهای اجرایی منطقه ویژه اقتصادی است.

طیبی از شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های مناطق آزاد که 17 تا 21 خرداد ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود خبر داد و گفت: بیشتر صنعتگران استان فارس آخرین دستاوردهای خود را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند.

وی تصریح کرد: در منطقه ویژه اقتصادی شیراز 26 صنعت‌گر با سرمایه‌گذاری 260 میلیارد ریال مشغول فعالیت هستند و با ارائه تسهیلات پنج و یا شش شرکت در ابتدای سال جاری در این منطقه به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول