اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر و کارشناس معماری:

نمای ساختمان استاندارد نیازمند تکنولوژی است

خبرگزاری فارس: پژوهشگر و کارشناس معماری گفت: نما منعکس کننده ماهیت ساختمان است و باید جلوه‌ای داشته باشد تا سازه از پشت آن دیده شود.

نمای ساختمان استاندارد نیازمند تکنولوژی است

مجید ستوده‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در جامعه کنونی ما و در شهر تهران، برای یک ساختمان عظیم ساخته شده، مقدار بسیاری سرمایه‌گذاری می‌شود، پس باید از راه رقابت، ایده‌ها و گزینه‌هایی را برای انتخاب بهترین راه حل برای پایان این پروژه‌ها پیدا کرد.

وی افزود: در طراحی نمای ساختمان، باید گزینه‌های بهینه را انتخاب کرد و توصیه‌های لازم را هم تا حد امکان به کارفرمای پروژه داد تا بتوان آن ساختمان را استاندارد اعلام کرد.

کارشناس معماری، در ادامه بیان داشت: معماری یا خدمات مهندسی مشاور برای خلق یک اثر معماری، لازم است اما متأسفانه اکنون در جامعه ما به این مسئله توجهی نمی‌شود.

وی گفت: ارائه یک نمای مطلوب به توانایی‌های تکنولوژیک در دسترس، رعایت مسائل تکنیکی، توجه به مسئله هزینه‌های اقتصادی و سهولت اجرا بستگی دارد.

ستوده‌فر اظهار داشت: نما باید ماهیت ساختمان را منعکس کند، نما باید جلوه‌ای داشته باشد که بیننده بتواند سازه را از پشت آن ببیند.

وی بیان داشت: مسابقه‌های معماری فرصتی است، برای جوانان با استعدادی که در جامعه هستند و فرصت ورود به طرح‌های عمرانی را ندارند، این جوانان می‌توانند از راه مسابقه در بخش خصوصی  وارد شوند.

کارشناس معماری اضافه کرد: هم‌چنین مسئولان هنری کشور می‌توانند در پروژه‌های دولتی نیز مسابقه‌هایی بین مشاوران ترتیب دهند.

وی با بیان اینکه طراحان می‎پندارند، تمام طرح‎ها و ایده‌هایشان به طور حتم مورد استقبال مردم قرار می‎گیرد، گفت: طراح یک فضا بر طبق سلیقه خودش طراحی می‎کند و در پروسه طراحی هیچ نقشی ندارند، به همین دلیل مردم گاهی فضاهای عمومی شهر را نمی‎‎پسندند، پس باید تمهیداتی اندیشیده شود که فاصله طراحان و مردم کم شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول