اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای تحقق اصل 44 محقق می‌شود

واگذاری بخشی از امور استاندارد کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری بخشی از امور استاندارد این استان به بخش خصوصی خبر داد.

واگذاری بخشی از امور استاندارد کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد محمدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارشناسان این اداره‌کل از دو شرکت متقاضی نمونه‌برداری و بازرسی در شهر یاسوج بازرسی به عمل آورده و شرایط این دو شرکت را جهت واگذاری بخشی از امور اداره استاندارد مورد بررسی قرار دادند.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری تصدی‌گری‌ها به بخش خصوصی، این اداره‌کل نیز در سال جاری درصدد واگذاری بخشی از امور خود به بخش خصوصی است که در این زمینه بررسی‌های لازم در حال انجام است.

محمدی تصریح کرد: بخش خصوصی باید روند فرصت‌های تجاری دنیا را بررسی و فرصت‌های مناسب را شکار کرده و از این فرصت‌ها برای رشد و توسعه اقتصادی ایران استفاده کند.

وی بیان داشت: بخش خصوصی از گذشته دور همزادی تولید اقتصادی و خدمات اجتماعی را در کنار هم داشته است که سبب شده فعالان اقتصادی در ایران از جایگاه ممتازی در بین عوام برخوردار باشند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان این‌که وظایف این نهاد در راستای حفظ سلامتی افراد جامعه خطیر است، عنوان کرد: به همین دلیل لازم است در زمینه خصوصی‌سازی امور این دستگاه همه شاخصه‌ها را مد نظر قرار داد.

محمدی گفت: برای مثال در بخش خوراک و مواد بهداشتی این نظارت باید چندین برابر باشد چرا که به صورت مستقیم با زندگی و سلامت مردم سر و کار دارد.

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد به موفقیت بسیاری از کشورها در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: هنگامی می‌توان در امر خصوصی‌سازی موفق عمل کرد که هم مردم و هم مسئولان در زمینه رعایت قانون واگذاری‌ها تعامل سازنده با یکدیگر داشته باشند و مشکلات را به کمک یکدیگر برطرف کنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول