اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری:

5 هزار کالا در چهارمحال و بختیاری مشمول استاندارد اجباری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: 5 هزار کالا در این استان مشمول استاندارد اجباری است.

5 هزار کالا در چهارمحال و بختیاری مشمول استاندارد اجباری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد عبدالله نظری در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان اظهار داشت: قبل از این یک‌هزار و 500 قلم کالا مشمول رعایت استاندارد اجباری بود که اکنون این رقم به بیش از 5 هزار مورد رسیده است.

وی با بیان اینکه رعایت استاندارد اجباری مخصوص کالاهای خارجی است، افزود: برای واردات هرگونه کالای خارجی مجوز و تأییدیه‎های اداره‎کل استاندارد و تحقیقات صنعتی باید گرفته شود.

نظری تصریح کرد: افرادی که کالاهایی را انبار کرده‎اند باید هر چه سریع‌تر نسبت به دریافت استاندارد و عرضه کالاها به بازار مصرف اقدام کنند تا با مشکل رو‌به‌رو نشوند.

وی خاطرنشان کرد: الزام به مصرف بهینه سبب می‌شود تا علاوه بر پیشرفت علمی، ارتقای فناوری در طراحی و ساخت وسایل و تجهیزات بهینه مطابق با استانداردهای جهانی، فرصت توزیع مناسب منابع و به دنبال آن پیشرفت در دیگر بخش‌هایی که کمتر مورد توجه بوده نیز فراهم شود.

مدیرکل استاندار و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های در حال توسعه کشور به شمار می‌رود که رعایت استاندارد در موارد مختلف از جمله صنعت و معدن، کشاورزی و شیلات، تولید و بسته‌بندی آب‌های زیرزمینی و معدنی و نیز عمران می‌تواند حرکت رو به رشد این استان را به سمت توسعه شتاب بخشد.

نظری خواستار ممانعت از فعالیت واحدهای صنفی فاقد مجوزهای لازم و پروانه کسب شد و گفت: ارگان‌های دولتی با توجه به تأکید قانون برنامه چهارم توسعه از خرید و مصرف کالاهای فاقد استاندارد خودداری و ذی‌حسابان ادارات در این باره نظارت‌های لازم را انجام دهند.

وی همچنین بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ استاندارد در جامعه تأکید کرد و گفت: بدون شک یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در راستای ارتقای کیفی کالا و خدمات و همچنین توسعه پایدار اقتصادی کشور همراهی مردم است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مردم می‎توانند با خرید کالاهای ایرانی با توجه به نشان استاندارد و یا خرید نکردن کالاهای خارجی و همچنین کالاهای بی‌کیفیت و غیر استاندارد در این زمینه نقش مهمی داشته باشند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول