اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز ملی خلیج فارس محقق می‌شود

فاصله بین تنب بزرگ و کوچک زیر دستان شناگر ایرانی

خبرگزاری فارس: با همکاری شهرداری تهران و سازمان عمرانی مناطق این نهاد، زمینه پیمودن فاصله 15 کیلومتری بین دو جزیره تنب بزرگ و کوچک با شنا، توسط "حسین اشتری" غواص و شناگر ایرانی فراهم شده است.

فاصله بین تنب بزرگ و کوچک زیر دستان شناگر ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کمک مربی غواصی تیم اعزامی شهرداری تهران به جزایر ایرانی خلیج فارس صبح امروز قبل از اعزام این تیم به جزیره ابوموسی در جمع خبرنگاران با اشاره سابقه و رکوردهای حسین اشتری اظهار داشت: پشتیبانی از نام پرآوازه خلیج فارس مهم‌ترین هدف از این اقدام است.

حسین حیدری در ادامه با اشاره به سخن رهبری مبنی بر "تحصیل، تهذیب و ورزش" برای جوانان و انتظار وی از جوانان، اضافه کرد: اکنون در حالی این جوان تحصیل‌کرده غواص و شناگر با دستی خالی صلح‌طلبی ملت ایران را به رخ جهانیان می‌کشد که ناوهای آمریکایی با صدها هواپیما و جنگنده در خلیج فارس حضور دارند، بنابراین کشورهای منطقه باید بدانند که ایران کشوری مقتدر و خواهان صلح و آرامش در منطقه است.

وی با بیان اینکه بارها و بارها توانمندی جوانان ایرانی برای همه به اثبات رسیده است، افزود: حسین اشتری یکی از تحصیل‌کردگان این مملکت و فرزند ایثارگری با سابقه 85 ماه جانبازی است که باید گفت به راستی چنین جوانانی خواسته‌های رهبری را جامه عمل پوشانده‌اند.

کمک مربی تیم اعزامی شهرداری تهران در پایان ضمن تقدیر از "علی برادران‌فلاحی" مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، ‌مجموعه بسیج شهرداری تهران و شهردار این شهر به دلیل "حمایت از این برنامه" گفت: مجموعه شهرداری تهران بر خود لازم می‌دانست تا به عنوان نماینده بخشی از مردم ایران اسلامی علاوه بر برنامه‌های متنوع، حضوری میدانی و قابل لمس را نیز در خلیج فارس با هدف صیانت معنوی و فرهنگی از نام این دریا داشته باشد که با کمک بخش‌های مذکور این برنامه در صورت مساعدت شرایط جوی امروز و یا فردا به احتمال قوی اجرایی و محقق می‌شود.

در کارنامه رکوردهای حسین اشتری غواص و شناگر ایرانی رکوردهایی همانند طی دور کامل جزیره کیش و چندین رکورد دیگر دیده می‌شود که بعضاً در نوع خود بسیار جالب توجه است.

مجموعه جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس قرار داشته و علاوه بر اسناد معتبر بین‌المللی که این جزایر را متعلق به ایران می‌داند، این جزایر در تمامی دوره‌های تاریخی نیز به ایران تعلق داشته است، به نحوی که امروز بسیاری از سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز بر این مسئله تأکید دارند و به نوعی سران کشور امارات را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول