اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد هرمزگان خبر داد

معاون اول رئیس جمهور در جشنواره خلیج فارس حضور می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر ارشاد در دومین جشنواره بین‌المللی خلیج فارس خبر داد.

معاون اول رئیس جمهور در جشنواره خلیج فارس حضور می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس حجت‌الاسلام علی مریدی‌زاده بعد از ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران گفت: شرایط میزبانی استان هرمزگان برای برپایی جشنواره بین‌المللی خلیج فارس مهیاست و این رویداد فراملی در روز نهم اردیبهشت‌ماه در تالار شهید آوینی بندرعباس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود:‌ این جشنواره با رویکرد معرفی جایگاه نهادینه شده خلیج فارس به عنوان مهد تمدن بشری، معرفی جاذبه‌های گردشگری و توریستی خلیج فارس و هم‌چنین نمایاندن چهره واقعی سلطه‌گران، با اجرای برنامه متنوع و حضور شخصیت‌های کشوری برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تصریح کرد: در این راستا تاکنون بیش از 10 جلسه پشتیبانی این رویداد مهم بین‌المللی با حضور استاندار هرمزگان و سایر مقامات برگزار شده و کمیته‌های زیرمجموعه نیز فعالیت خود را در بخش‌های مختلف آغاز کرده‌اند.

دبیر جشنواره بین‌المللی خلیج فارس با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جشنواره حضور خواهند داشت، یادآور شد: جشنواره بین‌المللی خلیج فارس علاوه بر شخصیت‌های اجرایی کشوری، میزبان هنرمندان، نویسندگان، پژوهشگران و به تعبیری همه کسانی است که در حوزه خلیج فارس فعالیت فرهنگی هنری داشته‌اند.

مریدی‌زاده رونمایی از چهار عنوان کتاب در حوزه خلیج فارس، تقدیر از منتخبین جشنواره‌های فرهنگی هنری و شخصیت‌های اثرگذار در حوزه خلیج فارس، افتتاح نمایشگاه آثار خلیج فارس در بخش‌های عکاسی، خوش‌نویسی، کاریکاتور، نقشه‌ها و تابلوهای کهن، موسیقی آیینی، رونمایی از اثر محیطی خلیج فارس (فرش خاکی) و هم‌چنین رونمایی از بازی رایانه‌ای "فریاد آزادی"(با موضوع آزادسازی سواحل جنوب ایران از سیطره استعمارگران) را به عنوان بخش‌هایی از برنامه‌های دومین جشنواره بین‌المللی خلیج فارس نام برد.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها که با سخنرانی معاون اول رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار هرمزگان همراه خواهد بود از بخش‌های متنوع دیگری برخوردار است که از اهم آن می‌توان به اجرای چکامه خلیج فارس توسط هنرمندان هرمزگانی، تئاتر صحنه‌ای با موضوع جنگ ایران و استعمار، تقدیر از خانواده شهدای خلیج فارس و اهدای نشان خلیج فارس اشاره کرد.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با اشاره به مشارکت برخی استان‌های کشور در بخش‌های دیگر جشنواره، بیان داشت: استان بوشهر با جشنواره پیامک خلیج فارس، استان مرکزی با جشنواره کاریکاتور، سیستان و بلوچستان با جشنواره موسیقی آیینی، یزد با تور عکاسی از کویر تا خلیج فارس، استان فارس با تور عکاسی زیر آب، خوزستان با شعر خلیج فارس و استان هرمزگان نیز با جشنواره ملی خوش‌نویسی و هم‌چنین طراحی و نقاشی حضور دارند که آثار برگزیده در حاشیه برگزاری جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد.

مریدی‌زاده در پایان با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و لزوم انعکاس شایسته این رویداد فراملی متذکر شد: علاوه بر فعالیت ستاد خبری جشنواره که از یک هفته قبل از جشنواره با استقرار در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور رسانه‌ای جشنواره را راهبری می‌نماید، بیش از 40 خبرنگار رسانه‌های جمعی کشور نیز در این امر مشارکت دارند که تاکنون نیز شاهد فعالیت چشم‌گیر رسانه‌ای در این موضوع مهم هستیم.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول