اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خبر داد

حضور شخصیت‌های داخلی و خارجی در همایش روز ملی خلیج فارس

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر از حضور شخصیت‌های داخلی و خارجی در همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر خبر داد.

حضور شخصیت‌های داخلی و خارجی در همایش روز ملی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش پیش از ظهر امروز در نشست اعضای ستاد همایش روز ملی خلیج فارس با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: با توجه به نقش و جایگاه خلیج فارس در دیپلماسی جهان، همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

وی افزود: برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی همایش روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر برگزار خواهد شد و این اتفاقی میمون و مبارک خواهد بود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: وجود 707 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس، وجود شهر تاریخی سیراف به عنوان سند خلیج فارس در ایران و ... نشانه‌های مهم خلیج فارس در استان بوشهر است.

جهانبخش با بیان اینکه بوشهر پرچمدار مبارزه با استکبار و استعمار در خلیج فارس بوده و هست خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در تهران مقرر شد همایش روز ملی خلیج فارس روز دهم اردیبهشت ماه با حضور رئیس جمهور در بوشهر برگزار شود.

وی ادامه داد: با توجه به حساس بودن منطقه پس از مذاکرات گروه 1+5 و سفر رئیس جمهور به جزیره ابوموسی، برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد.

استاندار بوشهر با اشاره به حضور شخصیت‌های ملی و بین‌المللی در این همایش اظهار داشت: کارگروه‌های تخصصی و علمی همایش یک روز قبل از همایش با حضور شخصیت‌های علمی در بوشهر برگزار می‌شود.

جهانبخش گفت: علاوه بر سخنرانی دو شخصیت علمی از ایران دو شخصیت علمی از کانادا و مصر نیز در همایش سخنرانی خواهند داشت و همچنین از کتاب المسالک الممالک نیز رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: تجلیل از خانواده شهدای خلیج فارس و ناوچه پیکان و تجلیل از محققان و پژوهشگران برجسته در ارتباط با خلیج فارس از دیگر برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در بوشهر است.

استاندار بوشهر گفت: این همایش اتفاق بزرگی در بوشهر خواهد بود و انتظار می‌رود در تمام استان این رویداد مهم منعکس شود.

جهانبخش با بیان اینکه روز ملی خلیج فارس را باید در تمام استان گرامی بداریم اضافه کرد: لازم است در این وقت کم، اهمیت همایش ملی روز خلیج فارس در استان و کشور به خوبی منعکس شود.

وی بیان کرد: از مسئولان انتظار داریم آنگونه که در شأن استان بوشهر است میزبان خوبی برای این همایش بین‌‌المللی باشند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول