اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر:

برای برگزاری همایش ملی روز خلیج فارس آمادگی لازم داریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با توجه به برگزاری همایش روز ملی خیلج فارس در روز 10 اردیبهشت امسال در استان بوشهر، تمهیدات لازم برای برگزاری این همایش اندیشیده شده است.

برای برگزاری همایش ملی روز خلیج فارس آمادگی لازم داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد دشتی صبح امروز در نشست هماهنگی برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‎های استان بوشهر در زمینه سیادت و حاکمیت بر خلیج فارس همایش روز ملی خلیج فارس باید در بوشهر برگزار می‎شد.

وی تصریح کرد: یک‌هزار اثر تاریخی در استان بوشهر شناسایی شده است که از این تعداد 300 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده که به تنهایی حاکمیت استان بوشهر بر خلیج فارس را ثابت می‎کنند.

دشتی ادامه داد: بندر سیراف که متعلق به دوره اشکانی است، رشادت‎های شهید رئیسعلی دلواری و شهدای دفاع مقدس از جمله این آثار هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر یادآور شد: استان بوشهر با برخورداری از 707 کیلومتر مرز آبی و 900 کیلومتر مرز غیر دریایی با خلیج فارس و با توجه به وجود ظرفیت‎ها و توانمندی‎های موجود در استان بوشهر از جمله میراث معنوی، این رویداد تاریخی باید در استان بوشهر برگزار شود.

وی اضافه کرد: در روز برگزاری همایش ملی خلیج فارس از کتاب "المسالک و الممالک" جیهانی که مربوط به دوره ایلخانی است، رونمایی می‎شود.

دشتی افزود: در این کتاب که دو سال پیش به ثبت جهانی رسیده، اسناد و نقشه‎هایی وجود دارد که حاکمیت ایران و استان بوشهر بر خلیج فارس را ثابت می‎کند و یونسکو آن را تایید کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: تجلیل از خانواده‎های شهدای خلیج فارس که در مبارزه با استعمار و استکبار به شهادت رسیدند، قرائت مقالات و پژوهش‎های اندیشمندان و خلیج فارس نویسان محلی، ملی و بین‎المللی از جمله برنامه‎های همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر به شمار می‎رود.

وی افزود: در این روز زنجیره انسانی در کنار ساحل خلیج فارس تشکیل می‎شود و زنگ خلیج فارس در مدارس به صدا در می‎آید شمن اینکه رئیس جمهوری نخستین گره گبه‎ای که قرار است به نام خلیج فارس بافته شود، را با دستان خود خواهد زد.

دشتی اظهار داشت: فضای استان در این روز باید فضایی معنوی و فرهنگی باشد و طوری جلوه داده شود که این رویداد بزرگ برای همیشه ثبت شود.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول