اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مدیرعامل منطقه ویژه خلیج فارس:

برنامه‌های مهم سال 91 منطقه فلزی خلیج فارس تشریح شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل منطقه ویژه صنایع فلزی معدنی خلیج فارس از بهره‌برداری و آغاز عملیات ده‌ها طرح کوچک و بزرگ در این منطقه طی سال جاری خبر داد.

برنامه‌های مهم سال 91 منطقه فلزی خلیج فارس تشریح شد

مسعود هندیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در سال 91 اظهار داشت: دست‌اندرکاران و فعالان در این منطقه در تلاش هستند تا در راستای تحقق شعار سال‌ جاری با برنامه‌ریزی حوزه تولید و حمایت از سرمایه ایرانی را به جد دنبال کنند.

وی در ادامه به برخی از طرح‌های بهره‌برداری شده طی سال گذشته در منطقه مذکور اشاره و گفت: بهره‌برداری از مدرن‌ترین کارخانه تولید فولاد کشور در سال گذشته، استان هرمزگان را به قطب سوم فولاد ایران تبدیل کرد.

به گفته مدیرعامل منطقه ویژه خلیج فارس، اتمام عملیات اجرایی طرح توسعه اسکله این منطقه با سرمایه‌گذاری 550 میلیارد ریال، اتمام مطالعات طرح جامع و تفصیلی آب، برق و گاز منطقه و ارائه بسته‌های جذب سرمایه‌گذار در راستای ایجاد توان تولید 3.5 میلیون تن فولاد و صنایع  پایین‌دستی از جمله برنامه‌های دیده شده در این منطقه برای سال جاری است.

هندیان به آغاز عملیات طرح مطالعاتی احداث مجتمع بزرگ گردشگری، ورزشی و خدمات رفاهی و ایجاد 2 هزار فرصت اشتغال در این منطقه اشاره و گفت: ایجاد 100 هکتار فضای سبز جدید و ارتقای سطح فضای سبز منطقه به 250 هکتار از دیگر اهداف در حوزه‌های رفاهی اجتماعی طی سال 91 است.

این مسئول افزود: بهره‌برداری از فاز نخست احیای مستقیم فولاد کاوه جنوب با ظرفیت یک میلیون و 850 هزار تن آهن اسفنجی در سال با سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی طرح مجتمع گندله‌سازی مادکوش با ظرفیت 2.5 میلیون تن در سال و سرمایه‌گذاری 2 هزار و 800 میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های در دستور کار منطقه برای سال 91 است.

وی گفت: بهره‌برداری از پست 20-230/400 کیلوولت با 30 کیلومتر خطوط انتقال و سرمایه‌گذاری حدود 920 میلیارد ریال نیز از دیگر برنامه‌های مدنظر برای سال جاری در منطقه است.

به گفته هندیان، رساندن پیشرفت فیزیکی فاز دوم فولاد کاوه جنوب تا 60 درصد با هدف تولید 1.5 میلیون تن بیلت در سال با سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی فاز اول احیای مستقیم فولاد صبا خلیج فارس تا 90 درصد با هدف ایجاد با ظرفیت 1.5 تن آهن اسفنجی در سال با سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد ریال نیز از دیگر برنامه‌های مدنظر است.

وی متذکر شد: هم‌چنین آغاز عملیات اجرایی تولید روغن‌های سنگین و قیر شرکت فومن شیمی با ظرفیت 400 هزار تن در سال با سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد ریال، آغاز عملیات اجرایی دو پست اسکله صادراتی منطقه به ظرفیت 6 میلیون تن با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی نصب تجهیزات اسکله مواد معدنی از 6 به 12 میلیون تن با سرمایه‌گذاری 30 تا 60 میلیارد ریال از دیگر برنامه‌هاست.

این مسئول در پایان اظهار امیدواری کرد با اخذ مصوبه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در خصوص الحاق سایت 3 هزار هکتاری توسعه، مساحت منطقه خلیج فارس به 5 هزار هکتار ارتقاء و شرایط برای حضور صنایع بیش‌تر می‌شود.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول