اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر نیرو:

طرح انتقال آب خزر و خلیج فارس در کشور اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نیرو گفت: دو طرح انتقال آب خزر و خلیج فارس در کشور اجرایی می‌شود.

طرح انتقال آب خزر و خلیج فارس در کشور اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدرضا عطارزاده صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی طرح انتقال آب دریای خزر به مناطق مرکزی کشور در محل عمومی منطقه گهرباران اظهار داشت: موفقیت‌هایی که در حوزه آب در کشور فراهم شده، نیاز به فرصتی بیشتر دارد که تحولات ایجاد شده در حوزه آب به خوبی اطلاع‌رسانی شود.

این مسئول با اشاره به افزایش دو برابری بودجه اعتباری در حوزه آبرسانی گفت: این بودجه در سال‌های قبل 5 هزار میلیارد تومان بود که امسال این مبلغ به 10 هزار میلیارد تومان رسید که با افزایش بودجه‌ای در حوزه آب بسیاری از پروژه‌های در دست اجرای کشور عملیاتی می‌شود.

معاون وزیر نیرو با اشاره به افتتاح بلندترین سد بتنی کشور در ابتدای سال گفت: بلندترین سد خاکی کشور نیز در خردادماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه به اختصاص بودجه برای آبرسانی به 2 هزار روستا از مازاد نقدی بودجه در کشور خبر داد و بیان داشت: با عنایتی که رئیس جمهور به حوزه آب داشت مطالعات گسترده‌ای در حوزه آب کشور انجام شد و مطالعات انجام شده در حوزه آب با رعایت تمام ظرفیت‌های کشور انجام می‌شود.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه کشور ما 1.3 دهم درصد جمعیت جهانی را دارد، خاطرنشان کرد: میزان آب شیرین موجود در کشور 2.2 دهم درصد است و این نشان می‌دهد کشور نیاز جدی برای تامین آب شیرین دارد.

عطارزاده با اشاره به طرح‌های گسترده آب در مازندران گفت: سه سد در مازندران در دست ساخت داریم که با اجرای این طرح‌ها نیازهای مختلف آبی مازندران برطرف می‌شود.

این مسئول به اجرای طرح تامین آب کشور از دو حوزه مختلف آبی کشور اشاره کرد و افزود: تامین آب از دریای خزر و خلیج فارس نیز در دست بررسی است که بهره‌برداری از آب دریای خزر با کلنگ‌زنی و اجرای این طرح عملیاتی می‌شود.

وی ابراز داشت: با اجرای طرح انتقال آب از دریای خزر و ایجاد دستگاه آب شیرین‌کن در محل عمومی منطقه گهرباران و ایجاد دستگاه آب شیرین‌کن، سه استان سمنان، قم و کاشان از نعمت آب شرب برخوردار می‌شوند.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: با اجرای این طرح انتقال آب خزر 500 میلیون متر مکعب آب از دریای خزر به فلات مرکزی انتقال می‌یابد که در فاز اول انتقال 200 میلیون متر مکعب به فلات مرکزی در برنامه قرار دارد.

عطارزاده عنوان کرد: برای اجرای این طرح همه نکات زیست محیطی مورد مطالعه قرار گرفت و مسیری که برای انتقال آب در نظر گرفته شد با کمترین مشکل عملیات انتقال انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در فاز دوم انتقال آب دریای خزر 300 میلیون متر مکعب آب دریای خزر به استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و یزد انجام می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: مطالعات اولیه اجرای این طرح نیز انجام شد که اجرای این طرح نیز در برنامه‌های کاری قرارگاه خاتم قرار دارد.

معاون وزیر نیرو دیگر طرح‌های در دست بررسی برای انتقال آب به کشور را اجرای طرح انتقال آب خلیج فارس که با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح شرکت فولاد گل‌گهر کرمان، و شهرهای در مسیر لوله انتقال آب و استان هرمزگان به طول 3 هزار و 500 کلیومتر آبرسانی می‌شود. 

عطارزاده متذکر شد: با اجرای این طرح مشکل آبرسانی مناطق صنعتی کشور برطرف می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: در طرح مهر ماندگار تلاش می‌کنیم که 220 پروژه آبرسانی را در کشور به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول