اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف حمایت از صنعتگران داخلی صورت می‌گیرد

تولید تجهیزات اساسی پالایشگاه ستاره خلیج فارس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: در راستای حمایت از صنایع داخلی، تولید تجهیزات اساسی مورد نیاز این شرکت به صنعتگران داخلی سفارش داده شده است.

تولید تجهیزات اساسی پالایشگاه ستاره خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس توفیق آذرمگین امروز در حاشیه بازدید از مراحل احداث پالایشگاه نفت خلیج فارس با اشاره به توانمندی‌ها و اهداف ساخت این واحد پالایشگاهی اظهار داشت: این واحد با هدف تولید بنزین، سوخت جت، گازوئیل، گازوئیل سنگین، گوگرد و هیدروژن در غرب بندرعباس در دست ساخت است.

آذرمگین با بیان اینکه با توجه به موضوع تحریم و قیمت اجناس، مقرر شده به ساخت داخلی تجهیزات توجه ویژه‌ای شود، یادآور شد: تجهیزات برق، مبدل‌های حرارتی و کولرهای هوایی، مخازن ذخیره، پمپ، اقلام پایپینگ، دیگ‌های بخار، پکیج، راکتور و برج، فهرست اقلامی هستند که برای ساخت به سازندگان داخلی واگذار و سفارش داده شده است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در ادامه به بازدید وزیر نفت از این واحد اشاره و گفت: وزیر مذکور خواهان تسریع هر چه بیش‌تر از روند اتمام عملیات ساخت واحدهای این پالایشگاه شده است.

به گفته نامور، شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس از لحاظ افزایش توان فرآوری به ویژه در زمینه تولید بنزین برای کشور حائز اهمیت است.

شرکت نفت ستاره خلیج فارس در زمینی به مساحت 700 هکتار در ضلع غربی پالایشگاه نفت بندرعباس و با هدف پالایش 360 هزار بشکه میعانات گازی در روز، افزایش تولید بنزین و تولید محصول مطابق با استانداردهای کیفی اروپا در حال احداث است.

مجاورت این پالایشگاه با پالایشگاه نفت بندرعباس می‌تواند علاوه بر عاید کردن کشور از صرفه‌جویی قابل ملاحظه در تولید بنزین نیز ایران را جزو کشورهای صادرکننده قرار بدهد.

این طرح به عنوان بزرگ‌ترین طرح پالایشگاهی کشور نام داده شده و طبق گفته‌های مسئولان تا پایان سال جاری وارد مدار تولید می‌شود.

نزدیکی این واحد به آب‌های آزاد از دیگر قابلیت‌های آن در بحث صادرات ارزان است.

یادآور می‌شود علاوه بر این واحد، ساخت پالایشگاه نفت فوق‌سنگین هرمز نیز در محدوده غرب بندرعباس و در مجاورت پالایشگاه‌های مذکور برنامه‌ریزی شده که در صورت بهره‌برداری از واحدهای ستاره خلیج فارس و هرمز بندرعباس به یکی از شهرهای کلیدی کشور در حوزه انرژی تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول