اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش ملی امنیت و ‌شهرهای مرزی مطرح شد

ادعاهای واهی شیخ‌نشین‌های خلیج فارس محکوم است

خبرگزاری فارس: در همایش ملی امنیت و ‌شهرهای مرزی عنوان شد که حفظ و تثبیت مرزهای ملی به ویژه جزایر سه‌گانه و مرزهای دریایی خلیج فارس یکی از آرمان‌های ستودنی ایران محسوب می‌شود‌.

ادعاهای واهی شیخ‌نشین‌های خلیج فارس محکوم است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، دبیر اجرایی همایش شهرهای مرزی و امنیت پنج‌شنبه شب در مراسم اختتامیه این همایش به تشریح بیانیه پایانی این همایش دو روزه پرداخت.

علی ایزدی بیان داشت: شرکت‌کنندگان در همایش حمایت قاطع خود را از حفظ و تثبیت مرزهای ملی به ویژه جزایر سه‌گانه و مرزهای دریایی خلیج همیشه فارس اعلام کرده و هرگونه ادعای واهی شیخ‌نشینان حوزه خلیج‌فارس در این زمینه را محکوم کردند.

وی افزود: ضرورت بسط و گسترش مناسبات قومی و فرهنگی در شهرهای مرزی به همراه ترویج و اعتلای فرهنگ ملی در این نواحی به منظور افزایش و ارتقاء همبستگی ملی از دستاوردهای این همایش بود و مورد حمایت شرکت‌کنندگان در همایش قرار گرفت.

ایزدی ادامه داد: تأمین امنیت و نظم در شهرهای مرزی مستلزم گسترش و توسعه همه جانبه و تقویت و ارتقای کارگاه‌های فرهنگی در این مناطق بوده و به عنوان مهمترین راهبرد برون‌رفت از تنگناهای توسعه نیافتگی در نواحی مرزی از سوی سیاستگذاران و برنامه‌ریزان ملی مورد درخواست شرکت‌کنندگان در این همایش بود.

دبیر اجرایی این همایش ملی گفت: بهره‌گیری از دستاوردهای نوین علمی از جمله پایش‌های ماهواره‌ای و سنجش از دور، سیستم اطلاعات جغرافیایی، سیستم‌های پایش الکترونیکی و ... به عنوان رویکرد علمی بر کنترل مرزی و امنیت مرزی از پیشنهادات دیگر شرکت‌کنندگان این همایش بود.

وی اضافه کرد: توجه و برنامه‌ریزی به منظور بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های توریستی شهرهای مرزی به منظور ارتقای مبادلات اجتماعی و فرهنگی از یک سو و کمک به ارتقاء اقتصادی نواحی مرزی از سوی دیگر از جمله پیشنهادات دیگر شرکت‌کنندگان این همایش بود.

ایزدی افزود: توجه به مسائل جمعیتی و تثبیت و تحکیم جمعیت شهرهای مرزی در کنار ایجاد اشتغال پایدار برای کمک به امنیت نواحی مرزی نیز آخرین پیشنهاد شرکت‌کنندگان همایش ملی امنیت و شهرهای مرزی در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان بود.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول