اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور بین‌الملل مؤتلفه اسلامی:

کم‌توجهی به جزایر حوزه خلیج‌ فارس به حاکمیت ملی صدمه می‌زند

خبرگزاری فارس: معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: کم‌توجهی به جزایر حوزه خلیج‌ فارس و نبود حضور مسئولان در آن مناطق، امنیت و حاکمیت ملی را با مشکلات و صدماتی مواجه می‌کند.

کم‌توجهی به جزایر حوزه خلیج‌ فارس به حاکمیت ملی صدمه می‌زند

حمیدرضا ترقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با بررسی مسائل جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک و حضور ناوگان دریایی کشورهای بیگانه و هم‌چنین ورود ناو آمریکایی در آب‌های خلیج‌ فارس اظهار داشت: با توجه به این مطلب که حضور بیگانگان در آب‌های متعلق به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و یا در مناطق آزاد است،‌ ‌هیچ خطر و تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران محسوب نمی‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به توانمندی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از کشور و هم‌چنین مسلط بودن کشور بر اوضاع منطقه ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از آمادگی بسیار بالایی در ساحل خلیج‌ فارس داشته و هر گونه حضوری را خنثی می‌کند و در سایه این توانایی هیچ کشوری امکان تعرض به خاک و حاکمیت ایران را ندارد.

وی سفر رئیس جمهور به خلیج‌ فارس و از جمله جزایر ابوموسی و تنب را سفر و اقدامی شایسته عنوان کرد و اظهار داشت: در شرایط خاصی که نشان‌ دهنده تبعیت سیاسی کشورهای کوچک حوزه خلیج از سیاست‌های آمریکا و انگلیس است، این اقدام رئیس جمهور بسیار لازم و ضروری بود.

معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی کم‌توجهی به جزایر حوزه خلیج‌ فارس را دارای تبعات زیادی برای کشور و حاکمیت عنوان کرد و اظهار داشت: با وجود حساسیت‌هایی که بیگانگان به ‌ویژه آمریکا و انگلیس نسبت به حق حاکمیت ایران بر جزایر حوزه خلیج‌ فارس دارند، کم‌توجهی و نبود مسئولان در این مناطق استراتژیک زمینه را برای سوءاستفاده و دست‌اندازی بیگانگان بر آ‌نها فراهم می‌کند.

ترقی ادامه داد: امید می‌رود که با تجربه‌ای که امارات متحده عربی در این زمینه به جمهوری اسلامی ایران داده است، شاهد توجه بیش‌تر نظام به عمران و آبادانی این جزایر و هم‌چنین فراهم کردن شرایط برای کشیده شدن صنعت توریست به آنها باشیم.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: مسئولان نظام نه تنها باید در راستای عمران و آبادانی جزایر سه‌گانه کوشا باشند بلکه تعداد 11 جزیره متروکه حاشیه خلیج‌ فارس نیز با فراهم کردن شرایط و امکانات رفاهی و امنیتی به مناطق توریستی و گردشگری بدل شود تا به این وسیله تا حد ممکن در برابر هر گونه مداخله و دست‌اندازی بیگانه ایستادگی کرده و امنیت کشور را نیز به طور کامل حفظ کرد.

وی ادعای کشور امارات متحده عربی را در ارتباط با حق حاکمیت جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک ادعایی واهی و بی‌اساس عنوان کرد و اظهار داشت: موضع کشورهای عضو شورای خلیج‌فارس در راستای حمایت از اظهارات وزیر خارجه آمریکا در مورد جزایر سه‌گانه ایرانی تنها براساس توهمات خیالی آنها بیان می‌شود.

معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: این ادعا و طرح آن یک مشکل داخلی میان دو کشور ایران و امارات متحده عربی است و محیط بین‌الملل و حتی کشورهای منطقه نیز نباید در آن وارد شوند و به همین سبب باید با برخورد قاطع و جدی جمهوری اسلامی ایران پاسخ داده شود.

ترقی با اشاره به طرح استان خلیج فارس در کشور به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به قدمت تاریخی نام خلیج ‌فارس، نیازی به تلاش برای اثبات حق حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه وجود ندارد بلکه به نظر می‌رسد که باید با فراهم کردن امکان ارتباط مستمر و گسترده مردم و مسئولان با این نوع جزایر، حق حاکمیت خود را در آن مناطق به درستی اجرا کنیم.

وی افزود: هر کدام از جزایر ما در خلیج‌ فارس از منظر استراتژیک، ظرفیت و توانمندی در حد یک ناو هواپیمابر در امنیت منطقه تأثیرگذار است، بنابراین سرمایه‌گذاری در این جزایر برای منفعت امنیت ملی کشور حائز اهمیت است. 

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول