اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان:

ورود غله در چرخه توزیع آرد موجب صرفه‌جویی شده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت غله استان زنجان گفت: ورود شرکت غله استان زنجان در چرخه توزیع آرد موجب صرفه‌جویی این محصول شده است.

ورود غله در چرخه توزیع آرد موجب صرفه‌جویی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز خالقی ظهر امروز در ستاد تنظیم بازار استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر کیفیت آرد تولیدی در استان زنجان در حد مطلوبی نسبت به وضعیت کشوری قرار دارد.

وی با اشاره به بازرسی میزان گلوتن موجود در آردهای تولیدی استان زنجان افزود: با توجه به استانداردهای کشوری باید سقف میزان رطوبت در آرد 14.2 باشد که خوشبختانه این میزان در استان زنجان 13.75 است.

مدیر عامل شرکت غله استان زنجان در ادامه با اشاره به میزان گلوتن موجود در آردهای تولیدی در استان زنجان اضافه کرد: با بررسی‌های به عمل آمده آردهای تولیدی استان زنجان از این نظر در حد مطلوبی قرار دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات 109 مورد بازرسی از واحدهای نانوایی فعال در استان زنجان صورت گرفته است، افزود: 60 مورد از این بازرسی‌ها مربوط به واحدهای نانوایی پخت لواش بوده است.

خالقی در ادامه با اشاره به اینکه 30 مورد از بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای نانوایی از نانوایی‌های دارای پخت بربری بوده است، اضافه کرد: از واحدهای دارای پخت سنگک نیز هفت مورد بازرسی در ایام تعطیلات به عمل آمده است.

وی خاطر نشان کرد: از سایر واحدهای نانوایی تولیدی نیز 12 مورد بازرسی به عمل آمده است.

مدیر عامل شرکت غله استان زنجان اذعان داشت: از تعداد بازرسی‌های صورت گرفته 69 واحد نانوایی در حد خوب، 35 واحد در حد متوسط و پنج مورد در حد نامطلوب بوده است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات شرکت غله استان زنجان پس از هدفمندی یارانه‌ها اضافه کرد: پس از اجرایی‌شدن قانون آزادسازی آرد به صورت کامل صورت گرفت.

خالقی با اشاره به اینکه تهیه آرد به صورت مستقیم از کارخانجات آردسازی موجب تخلفات برخی از سودجویان شده و برخی از واحدهای نانوایی بیشتر از میزان مورد نیاز خود اقدام به تهیه آرد می‌کردند.

وی اظهار کرد: پس از ورود غله به چرخه تولید آرد در استان زنجان که با معرفی‌نامه این کار صورت می‌گرفت، تا حد بسیار زیادی در مصرف آرد صرفه‌جویی شده است.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول