اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رباط‌کریم:

باید نگاه سنتی به سالمندان را تغییر دهیم

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان رباط‌کریم گفت: نگاهی که امروز به سالمندان در داخل کشور داریم سنتی بوده و باید این نگاه را تغییر دهیم.

باید نگاه سنتی به سالمندان را تغییر دهیم

بیژن سلیمان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط‌کریم اظهار داشت: بسیاری از کشورهای دنیا به ویژه کشورهای توسعه‌یافته صنعتی از نظر میانگین سنی در گروه کشورهای مسن و پیر محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل می‌بینم که در برخی از کشورهای اروپایی برای تأمین نیازهای خود از نیروی کار دیگر کشورها به ویژه ملت‌های آسیایی و آفریقایی استفاده می‌کنند.

* وجود نیروی کار جوان مهم‌ترین سرمایه امروز ایران است

این مسئول عالی‌رتبه در شهرستان رباط‌کریم با بیان اینکه میانگین سنی در ایران جوان است، گفت: این امر مهم‌ترین داشته و سرمایه ما است و باید از این سرمایه بهترین استفاده را در راه توسعه و آبادانی کشور ببریم.

سلیمان‌پور با اشاره به اینکه رهبری معظم انقلاب اسلامی سال جاری را با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی نام‌گذاری فرمودند، خاطرنشان کرد: به طور قطع بهره‌مندی از نیروی کار جوان و متخصص ایرانی یکی از اولویت‌های مورد نظر معظم‌له است.

وی متذکر شد: البته این امر نباید ما را از سرمایه بزرگ‌تری به نام سالمندان غافل کند که امروز متأسفانه بهره‌گیری صحیحی از توانمندی‌ها، دانش و تجربه این افراد نمی‌شود.

* ضرورت بهره‌مندی از تجارب ارزشمند سالمندان

فرماندار شهرستان رباط‌کریم ادامه داد: نگاه ما به سالمندان سنتی بوده و از آنها در امورات مهم کشور استفاده صحیحی نمی‌کنیم.

سلیمان‌پور افزود: به‌ عنوان نمونه تصور می‌کنیم که فردی که به سن سالمندی و پیری رسید، تنها باید به خانه رفته و استراحت کند، این در حالی است که تجربه‌ای که این بزرگواران در طول زندگی کسب کرده‌اند را نمی‌توان با میلیاردها دلار تهیه کرد.

وی تأکید کرد:‌ بنابراین برای بهره‌مندی صحیح از تجارب و دانش سالمندان، البته در محیطی سالم و با در نظر گرفتن شرایط این افراد،‌ یکی از نیازهای امروز جامعه ایران است.

سلیمان‌پور در پایان گفت: رسیدن به این هدف مهم به طور قطع گامی مهم در راه تحقق رهنمودهای نوروزی رهبری معظم انقلاب مبنی بر حمایت از سرمایه و کار ایرانی است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول