اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شبکه بهداشت و درمان اسدیه:

بیش از 9 درصد جمعیت درمیان سالمند هستند

خبرگزاری فارس: مسئول شبکه بهداشت و درمان شهر اسدیه جمعیت سالمند شهرستان درمیان را 9.7 درصد عنوان کرد.

بیش از 9 درصد جمعیت درمیان سالمند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، محمدعظیم عثمانی صبح امروز در همایش پیاده‌روی خانوادگی اظهار داشت: نواختن زنگ سلامت در مدارس، برگزاری مسابقه نقاشی و مقاله‌نویسی، برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع رساله آموزشی و برگزاری همایش سلامت و سالمندی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته سلامت در درمیان بودند.

وی تعداد جمعیت سالمند درمیان را 9.7 درصد اعلام کرد و افزود: از این تعداد 3 هزار و 18 خانواده سالمند تحت حمایت امداد درمیان قرار دارند.

مسئول شبکه بهداشت و درمان شهر اسدیه اجرای برنامه‌ها و مراقبت‌های ادغام یافته کودکان، مادران، تنظیم خانواده، سالمندان، برنامه‌های حمایتی تغذیه برای گروه‌های پرخطر، افزایش دوره‌های مشاوره‌ای قبل از بارداری، برگزاری دوره‌های آموزشی شیوه‌های زندگی سالم برای سالمندان، انجام واکسیناسیون کودکان و اجرای طرح غربالگری دیابت کارکنان ادارات از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده توسط شبکه بهداشت و درمان درمیان در سال گذشته به شمار می‌رود.

عثمانی از گسترش مراکز نمونه‌گیری تیروئید در روستاهای شهرستان خبر داد و تصریح کرد: تهیه برنامه جامعه عملیاتی برای واحدهای بهداشتی شهرستان و گسترش برنامه‌های مراقبت اکتیو بیماری‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های این شبکه در سال جاری است.

وی از فشار خون، دیابت و بیماری‌های مزمن فردی به عنوان رایج‌ترین بیماری‌ها در درمیان یاد کرد و افزود: بالا بودن درصد مادران باردار پر خطر، اعتیاد و کمبود آب شرب بهداشتی در مناطق دور افتاده از جمله مهم‌ترین مشکلات بهداشتی درمیان به شمار می‌روند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول