اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته در زنجان صورت گرفت

پرداخت 48 میلیارد کمک معیشت به سالمندان زنجانی

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت کمیته ‌امداد امام‌ خمینی استان زنجان گفت: سال گذشته 48 میلیارد ریال کمک معیشت به سالمندان مددجوی زنجانی پرداخت شده است.

پرداخت 48 میلیارد کمک معیشت به سالمندان زنجانی

کمال حسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته ‌امداد امام‌خمینی به عنوان یک سازمان بزرگ حمایتی و نهادی انقلابی، رسیدگی به امور سالمندان را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه سالمندان از جایگاه ویژه‌ای در دین اسلام برخوردار هستند، افزود: موضوع رسیدگی به سالمندان در آیات و احادیث معصومان (ع) به ویژه پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) به روشنی قابل درک است.

معاون حمایت و سلامت کمیته ‌امداد امام‌خمینی (ره) استان زنجان خاطر نشان کرد: عمده خدمات کمیته‌امداد که به سالمندان ارائه می‌شود، شامل پرداخت کمک معیشت، خدمات فرهنگی، خدمات بهداشتی، درمانی و امور بیمه، خدمات مسکن و ساختمان و بیمه اجتماعی است.

وی انجام خدماتی از قبیل مشاوره، امور حقوقی و قضائی، توزیع کالا، واگذاری سهام عدالت، پرداخت وام کارگشایی و ...  و همچنین ارائه برخی خدمات شامل تسهیلات اشتغال و خودکفائی و کمک به امر ازدواج  برای فرزندان سالمندان را نیز از دیگر خدماتی عنوان کرد که به سالمندان ارائه می‌شود.

حسنی در ادامه با اشاره به آخرین آمارهای ارائه شده توسط مسئولان ذیربط در این نهاد افزود: بر طبق آمار ارائه شده تعداد 14 هزار و 822 نفر از کل مددجویان زیر پوشش این نهاد یعنی در حدود یک سوم آنها بالای 60 سال هستند.

وی با اشاره به اینکه از تعداد مذکور 6 هزار و 438 مددجو مشمول طرح مددجویی (عادی) هستند، افزود: همچنین 8 هزار و 444 نفر مشمول طرح شهید رجائی هستند.

معاون حمایت و سلامت کمیته ‌امداد امام‌ خمینی (ره) استان زنجان گفت: از مجموع آمار ارائه شده سالمندان بیش از 3 هزار و 868 سالمند سرپرست خانواده هستند.

وی خاطر نشان کرد: این نهاد در راستای ارتقاء جایگاه سالمندان در خانواده و جامعه، تکریم سالمندان و تقویت جایگاه اجتماعی آنان، معرفی و شناساندن سالمندان موفق در عرصه‌های گوناگون، معرفی توانمندی‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی سالمندان، افزایش آگاهی سالمندان نسبت به وضعیت خود و استعدادها و توانایی‌های آنها اقدام به اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف کرده است.

حسنی همچنین با اشاره به اینکه نیازهای سالمندان به سه گروه اصلی نیازهای بهداشتی- درمانی شامل مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی، نیازهای اجتماعی ـ اقتصادی مانند بیمه و حقوق بازنشستگی و نیازهای روانی تقسیم می‌شود، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های این نهاد بهبود کیفیت زندگی و تکریم سالمندان زیر پوشش کمیته‌امداد با هدف تکریم، حفظ و بهبود کیفیت زندگی سالمندان، ارتقای جایگاه امداد در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های مربوط به سالمندان است.

وی با اشاره به اینکه افزایش مشارکت سالمندان در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی با رویکرد بهره‌مندی از تجارب ایشان، فراهم ساختن امکان مشارکت مردم و مؤسسات غیردولتی در ارائه خدمات به سالمندان و  ارتقای سطح بهداشت جسمی، روحی و روانی سالمندان در سطح کلان کشوری در دستور کار قرار مسئولان ذیربط در کمیته‌امداد است، افزود: با اجرای کامل این اهداف و با هدفمند کردن خدمات کمیته امداد در راستای ارائه حمایت‌های لازم و تخصصی به سالمندان، می‌توان گامی هر چند کوچک در تامین رضایت خاطر این عزیزان که نماد تجربه و نقطه اتصال بین‌نسلی هستند، برداشت.

معاون حمایت و سلامت کمیته ‌امداد امام‌خمینی (ره) استان زنجان همچنین با اشاره به پرداخت مستمری برای سالمندان زیرپوشش کمیته‌امداد استان زنجان افزود: در سال گذشته مبلغ 47 میلیارد و 239 میلیون و 760 هزار ریال مستمری به سالمندان مددجوی زیر پوشش کمیته‌امداد استان زنجان پرداخت شد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول