اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان البرز:

توانمندی‌ و دانش سالمندان مورد استفاده قرار گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان البرز اعلام کرد: این سازمان طرحی را در دستور کار خود دارد که هدف اصلی آن توانمند‌سازی سالمندان ساکن البرز است.

توانمندی‌ و دانش سالمندان مورد استفاده قرار گیرد

مرتضی مکاریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که بهزیستی استان البرز در سال 91 در دستور کار قرار داده، ارتقای سلامت و توانمندسازی روحی و جسمی سالمندان است.

وی تصریح کرد: برای تحقق این مهم یک کارگروه متشکل از افراد متخصص و صاحب‌نظر طرحی را تحت عنوان طرح ارتقای سلامت سالمندان استان البرز تدوین کرده‌اند که مورد تأیید قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: امکانات، زیرساخت‌ها و بالاخره اعتبار مالی برای اجرای این طرح فراهم شده است و به زودی اجرای آن نیز آغاز خواهد شد.

* باید از توانمندی‌ و دانش سالمندان استفاده کنیم

مکاریان در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه طرح ارتقای سلامت سالمندان استان البرز چه اهدافی را پیگیری می‌کند؟ اظهار داشت: به طور قطع دوران سالمندی از نظر شیوه‌های زندگی و تفکر انسان‌ها بسیار متفاوت با دوران کودکی و جوانی است.

وی تصریح کرد: این تفکر غلط جای افتاده است که افراد در دوران سالمندی هیچ کارآیی نداشته و فقط باید استراحت کنند.

مدیر‌کل بهزیستی استان البرز متذکر شد: به دلیل این رویکرد شاهد هستیم که افراد در سنین پیری دچار مشکلات روحی شده و این مشکلات توانمندی‌های جسمی آنها را نیز بیش‌تر از حد معمول تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد.

مکاریان خاطر‌نشان کرد: بنابراین هدف از اجرای طرح ارتقای سلامت سالمندان در استان البرز به منظور توانمندسازی این قشر از جامعه و استفاده مطلوب از تجارب و دانش‌‌ اجرا خواهد شد.

*‌ آموزش شیوه‌های زندگی مطلوب به سالمندان

وی افزود: در طول اجرای این طرح از سوی کارشناسان و افراد متخصص آموزش‌های لازم برای دست‌یابی به زندگی مطلوب به سالمندان ارائه خواهد شد.

مکاریان در پایان گفت: هم‌چنین براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده آموزش‌های علمی در حوزه تغذیه، بهداشت، روحی و روانی و بالاخره پزشکی در زمان اجرای این طرح به سالمندان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول