اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم:

عدم آگاهی سالمندان از بیماری‌ها مشکل ساز شده است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: با توجه به عدم آگاهی سالمندان از خطرات برخی بیماری‌ها، در این زمینه با مشکلات عمده‌ای رو به رو هستیم.

عدم آگاهی سالمندان از بیماری‌ها مشکل ساز شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر عبدالحسین ناصری پیش از ظهر امروز در جمع مدیران شهر امام حسن شهرستان دیلم اظهار داشت: با افزایش سطح آگاهی و با برنامه ریزی مناسب دست‌اندرکاران بخش سلامت و با همکاری سایر ادارات برای تمامی اقشار جامعه می‌توانیم جمعیت را به سمتی ببریم که  افرادی که در چند سال آینده در دوران سالمندی زندگی می‌کنند افرادی سالم و شاداب باشند.

رئیس شبکه بهداشت دیلم در ادامه اظهار داشت: با برنامه ریزی مدون و با مشارکت همه اقشار جامعه و با کمک افراد تحصیل کرده در خانواده‌هایی که سالمند زندگی می‌کند می‌توانیم شرایط خوب را برای سالمندان مهیا کرده و دردهای دوره سالمندی را کاهش دهیم.

ناصری با اشاره به هزینه بر نبودن روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دوره سالمندی تصریح کرد: با توصیه‌های ساده می‌توانیم بار بیماری‌ها را برای سالمندان کاهش دهیم و از روش‌های پیشگیری بسیار ساده به‌ویژه در مسائل تغذیه‌ای، پرتحرکی و رفتاری می‌توانیم بار این بیماری‌ها را برای سالمندان کاهش دهیم.

وی گفت: با توجه به نامگذاری شعار سازمان جهانی با نام سلامت و سالمندی برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان تدارک دیده شده است.

وی بیان داشت: در بخش سالمندی با چالش‌های زیادی مثل بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون، دیابت،پوکی استخوان مواجه هستیم و به دلیل عدم آگاهی این قشر زحمتکش با مشکلات خاص خود مواجه هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: امیدواریم با توجه به حساسیت ویژه بخشدار امام حسن در بخش سلامت و تعامل خوبی که در این بخش بین ادارات وجود دارد بتوانیم گام مهمی در سلامت سالمندان برداریم.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول