اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته سلامت صورت گرفت

600 سالمند قزوینی از خدمات پزشکی رایگان استفاده کردند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین از خدمات پزشکی رایگان به 600 سالمند قزوینی در هفته سلامت خبر داد.

600 سالمند قزوینی از خدمات پزشکی رایگان استفاده کردند

محمدرضا مدبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به هفته سلامت که با شعار سالمندان و سلامتی در سراسر کشور برگزار شد، افزود: این خدمات رایگان به مدت یک هفته به صورت تمام‌وقت در پارک ملت قزوین برای سالمندان صورت گرفت.

وی ویزیت سالمندان، آزمایش‌های فشار خون، آزمون قد و وزن و قند خون را از مهم‌ترین خدمات پزشکی رایگان این مرکز به سالمندان برشمرد و تصریح کرد: توانستیم این خدمات را در کمتر از یک هفته در اختیار سالمندان قرار دهیم.

مدبر همچنین از برنامه‌های فرهنگی و سلامت این مرکز که در هفته سلامت برای سالمندان برگزار شد نام برد و خاطرنشان کرد: در این هفته بیش از 6 هزار نشریه مختلف با موضوعات و منابع سلامت در سطح شهرستان قزوین توزیع شد.

رئیس مرکز شهید بلندیان قزوین استقبال سالمندان قزوینی از طرح مرکز بهداشت شهید بلندیان را مطلوب توصیف کرد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته انتظار می‌رود این طرح سال آینده با استقبال بی‌شمار سالمندان استان قزوین روبه‌رو شود.

مدبر با اشاره به روند رو به افزایش سالمندان در استان قزوین و مشکلات مربوط به سلامت جمعیت میانسالان یادآور شد: در حال حاضر ما باید با برنامه‌ریزی دقیق سطح آگاهی مردم به ویژه سالمندان را بالا برده و امید به زندگی را در آنان افزایش دهیم.

وی رسیدن به سالمندی سالم را از طریق مؤلفه‌های آن برشمرد و تأکید کرد: تغذیه سالم، تحرک بدنی کافی، دوری از دخانیات و سلامت معنوی می‌تواند همواره شادابی و نشاط روحی یک سالمند را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول