اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

یک پنجم سالمندان پی‌گیر جدیدترین اخبار تکنولوژی هستند

خبرگزاری فارس: محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: براساس پژوهش‌های انجام گرفته در سطح جهان، مشخص شده تنها یک پنجم افراد میان‌سال پی‌گیر جدیدترین اخبار مربوط به تکنولوژی هستند.

یک پنجم سالمندان پی‌گیر جدیدترین اخبار تکنولوژی هستند

سوسن فدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به مقاله خود در ارتباط با گذری بر تحقیقات جدید دوران سالمندی اظهار داشت: بسیاری از مردم بر این باورند که استفاده از کامپیوتر و اینترنت تنها مختص به افراد جوان است، اما نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد که افراد مسن نیز تکنولوژی کامپیوتر را برای زندگی روزمره خود ضروری می‌دانند.

وی بیان داشت: براساس این نظرسنجی که در کشور انگلیس انجام شد بیش از 50 درصد افراد بالای 55 سال که به سیر در اینترنت می‌پردازند معتقدند که استفاده از کامپیوتر، جنبه‌های تازه‌ای از زندگی را برای آنها نمایان کرده است.

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه از مجموع افراد بالای 55 سال که در این نظرسنجی شرکت کردند، تنها 35 درصد تجربه سیر در اینترنت را داشتند، تصریح کرد: در این میان افراد میان‌سال که از لحاظ اقتصادی شرایط مطلوبی ندارند، کم‌تر به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد سالمند در سراسر جهان معتقدند که شرکت‌های کامپیوتری به نیاز این افراد توجهی نمی‌کنند و اطلاع‌رسانی قابل فهم در مورد تکنولوژی کامپیوتر برای آنها صورت نمی‌گیرد.

فدایی با بیان اینکه دو سوم سالمندان اعتقاد دارند که اینترنت تأثیر مثبتی بر زندگی داشته است، اضافه کرد: کامپیوتر در زمینه سلامت و درمان افراد سالمند نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

وی تأکید کرد: بیش از دو سوم افرادی که در این نظرسنجی‌ها شرکت کرده‌اند معتقدند استفاده از تکنولوژی تأثیر مثبتی در زندگی آنها داشته است.

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: 50 درصد از افراد بالای 50 سال در بیش‌تر نظرسنجی‌ها اعلام کرده‌اند، زندگی بدون کامپیوتر و اینترنت برای آنان طاقت‌فرسا است.

وی گفت: در گذشته افراد سالخورده در اوقات بیکاری خود به تماشای تلویزیون می‌پرداختند، اما هم‌اکنون 40 درصد افرادی که از خطوط اینترنت پرسرعت برخوردارند به جای تماشای تلویزیون، به کار با اینترنت می‌پردازند.

به گزارش فارس، این تحقیقات اگر چه مستند به منابع خارجی است، اما ضعف تحقیقات مستند علمی در این حوزه بسیاری از پژوهشگران را به این سمت کشانده است که بنابر گفته یکی از اعضای کمیته طب سالمندی ایران، استفاده از اینترنت برای سالمندانی که در معرض ابتلا به آلزایمر قرار دارند، توصیه می‌شود هر چند دسترسی سالمندان ایرانی به اینترنت بسیار کم است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول