اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دیلم:

پارک سالمندان در دیلم احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار دیلم گفت: با توجه به اهمیت وجود سالمندان و جایگاه آنان پارک سالمند در دیلم احداث می‌شود.

پارک سالمندان در دیلم احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر ماشاءالله احمدی صبح امروز در نشست شورای سلامت دیلم اظهار داشت: در همین ارتباط زمین مورد نظر مشخص شده و اعتبار آن نیز از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی و شورای شهر دیلم تامین می‌شود.

وی افزود: توسعه فضای فیزیکی بیمارستان، ساخت اورژانس‌های بین جاده‌ای، احداث و تجهیز آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، ساخت ساختمان جدید مرکز بهداشتی درمانی حضرت فاطمه(س) از جمله پروژه‌هایی است که امسال با پیگیری‌های لازم تامین اعتبار می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: خرید یک منزل مسکونی واقع شده در بیمارستان که حدود یک میلیارد و سیصد میلیون ریال اعتبار نیاز دارد و دیگری ساخت منازل سازمانی پزشکان در شهر امام حسن از دیگر اقداماتی است که در سال جدید امیدواریم اعتبار لازم برای آنها تامین شود.

وی اضافه کرد: با موافقت شهرداری و شورای شهر زمین مورد نیاز برای احداث پارک سالمند مشخص شده و 40 درصد اعتبار آن در کمیته برنامه ریزی و مابقی از سوی شورای شهر تامین اعتبار می‌شود.

مهندس احمدی اظهار داشت: با پیشنهاد شبکه بهداشت کمیته بررسی مشکلات سالمندان تشکیل می‌شود و ادارات شهرستان اسامی افراد بالای 60 را به شبکه بهداشت ارسال کنند.

وی از مسئول تربیت بدنی شهرستان دیلم خواست با همکاری سایر ادارات مصوبه شورای سلامت و انجام نیم ساعت ورزش روزانه برای کارکنان ادارات را برنامه‌ریزی و اجرا کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم نیز در این نشست گفت: بیماری سالک یکی از بیماریهای بومی استان و شهرستان است که در سال گذشته کاهش یافته و به پنج مورد رسید.

عبدالحسین ناصری افزود: کاهش موارد حیوان گزیدگی، افزایش شاخص‌های دفع بهداشتی فاضلاب، زباله و فضولات حیوانی در روستاها و افزایش بهسازی اماکن فروش مواد غذایی در سال گذشته نشانگر تعامل و تلاش خوب مجموعه بهداشت و درمان، مجمع صنفی، شهرداری و شورای بهداشتی روستاهاست.

وی از تعامل خوب بین شهرداری، شورای شهر،بخشداری‌ها و دهیاری‌ها که در بهسازی محیط تلاش کردند تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت: در سال گذشته با تجهیز آزمایشگاه بیمارستان به تجهیزات مورد نیاز افزایش 21 درصدی مراجعه به آزمایشگاه بیمارستان بقیه الله الاعظم(عج) داشتیم.

رئیس شبکه بهداشت دیلم ادامه داد: تجهیزات مورد نیاز چشم پزشکی خریداری شده و از چهارشنبه هفته آینده هفته‌ای یک روز چشم پزشک در شهرستان حضور می‌یابد و بیماران را ویزیت می‌کند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته بیش از 8 هزار نفر به پزشکان متخصص دوره‌ای سونوگرافی، ارتوپد، زنان و زایمان و کلیه و مجاری ادراری در دیلم مراجعه کردند.

ناصری بیان داشت: با همت مسئولان شهرستان،کمک خیر نیکوکار و حمایت فرماندار آمبولانس‌های بیمارستان برای اعزام بیماران قلبی عروقی به دستگاه دی سی شوک و ونتیلاتور مجهز شدند و عالی‌ترین سطح آمبولانس‌ها یعنی تیپ A (ای.سی.یو آمبولانس) ارتقا یافتند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول