اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بافق:

2800 نفر از جمعیت بافق سالمند هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار بافق گفت: بیش از 2 هزار و 800 نفر از جمعیت بافق معادل هفت درصد جمعیت این شهرستان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

2800 نفر از جمعیت بافق سالمند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حسین ندافیان صبح امروز در همایش سالمندی و سلامت در بافق اظهار داشت: نفعی که جامعه از سالمند می‌برد، تجربه اوست و لازم است که سالمندان تجربیات ارزشمند خود را در اختیار نسل جوان قرار دهند.

وی با اشاره به سالمندی و سلامت به عنوان موضوع سال 2012 سازمان بهداشت جهانی افزود: یکی از مسائلی که این سازمان در کشورهای مختلف دنبال می‌کند، تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی است که نتیجه آن افزایش طول عمر و امید به زندگی در بین مردم است.

ندافیان افزود: جمعیت کل سالمندان در جهان 650 میلیون نفر است که 60 درصد آنان در کشورهای در حال توسعه هستند و در آینده زمانی 20 سال این میزان به 80 درصد خواهد رسید.

وی جمعیت سالمندان شهرستان بافق را نیز 2 هزار و 800 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: این میزان هفت درصد جمعیت شهرستان بافق را تشکیل می‌دهد.

ندافیان هم‌چنین با بیان اینکه یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت، تربیت نیروهایی است که بتوانند خدمات مناسب به سالمندان ارائه دهند، گفت: به همین منظور علاوه بر ایجاد برخی رشته‌های دانشگاهی، 15 هزار پزشک خانواده در سطح کشور نیز در نظر گرفته شده تا در راستای ارتقای سطح بهداشت و طولانی شدن عمر افراد، خدمات ارائه دهند.

وی ادامه داد: وظیفه مسئولان این است که برای ورود به سالمندی فرهنگ‌سازی کنند و به این صورت آماده‌سازی لازم برای ورود به دوره سالمندی را فراهم آورند.

رئیس مرکز بهداشت و درمان بافق نیز در این همایش سالمندی را با از کار افتادگی مغایر دانست و تأکید کرد: سالمند باید توانمند و سالم باشد و بتواند کارهای خود را خود انجام دهد.

سیدمحمدجواد میرجلیلی با بیان اینکه استرس یکی از مشکلات بزرگ دوران سالمندی است، افزود: یکی از ابعاد وجودی انسان، بُعد معنوی و روحانی اوست که باید تقویت شود.

وی آرامش و نشاط را از فاکتورهای مهم افزایش طول عمر دانست و اظهار داشت: خلق و خوی مناسب و داشتن آداب معاشرت، عدم استرس و فشار روانی، تحرک و رژیم غذایی مناسب از جمله عواملی هستند که در افزایش کیفیت سالمندی مؤثر خواهد بود.

رئیس مرکز بهداشت و درمان بافق اظهار امیدواری کرد: افزایش امید به زندگی در بین مردم جامعه تداوم داشته و با رعایت نکات بهداشتی، پاکیزه نگاه داشتن محیط زیست، هم‌چنین دوری از تنش و استرس از یک زندگی سالم بهره‌مند شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه بافق نیز در این مراسم سالمندی را موهبتی الهی دانست و گفت: سالمند اگر چه خسته راه است، ولی تجربه پربهایش از بزرگ‌ترین گنجینه‌هاست.

حجت‌الاسلام شاکری با اشاره به آیات و روایات، سالمندی را جلوه‌ای از نور الهی دانست و افزود: سالمند، رسالت انسانی خویش را در این روزگار پرآشوب به شایستگی انجام داده و اینک با انبوهی از تجربه‌های گران‌سنگ، در کنار دیگر افراد جامعه قرار دارد.

شاکری در ادامه با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص) درباره احترام به مسلمان سالخورده گفت: رسول اکرم(ص) فرموده‌اند: «یکی از صور تکریم و تعظیم ذات اقدس الهی، احترام و تجلیل از سالخوردگان مسلمان است».

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول