اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مرکز بهداشت شهرستان زنجان:

مسئله مالی بین پزشک و بیمار در طرح پزشک خانواده مطرح نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت: در اجرای طرح پزشک خانواده مسئله مالی بین پزشک و بیمار مطرح نیست.

مسئله مالی بین پزشک و بیمار در طرح پزشک خانواده مطرح نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا صائینی ظهر امروز در شورای اداری شهرستان زنجان اظهار کرد: خدمات در زمینه پزشک خانواده در سطوح مختلف ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پیشگیری و درمان‌های اولیه، ثبت اطلاعات در پرونده سلامت و ارجاع پیگیری بیمار از جمله برنامه‌های اجرایی در خدمات سطح یک پزشک خانواده است.

رئیس اداره مرکز بهداشت شهرستان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه پزشک خانواده نقش مهمی در تامین سلامت افراد دارد، اضافه کرد: با اجرایی شدن طرح پزشک خانواده خانواده‌ها دیگر دغدغه‌ای در زمینه مراجعه به پزشک نداشته و همواره پزشک قابل دسترس خانواده‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف اصلی در راستای اجرای طرح پزشک خانواده عدالت در سلامت است.

صائینی اذعان داشت: در اجرای طرح پزشک خانواده دیگر رابطه مالی بین پزشک و خانواده بیمار وجود نداشته و این امر یکی از اهداف اصلی اجرای طرح پزشک خانواده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه مناطق روستایی در کشور زیرپوشش پزشک خانواده هستند، اضافه کرد: اجرای این طرح موجب کاهش هزینه‌های درمانی خانواده‌ها می‌شود.

رئیس اداره مرکز بهداشت شهرستان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 مرکز بهداشتی درمانی در زنجان وجود دارد، افزود: باید تعداد مراکز درمانی به 30 تا 40 عدد برسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اجرای طرح پزشک خانواده همکاری دستگاه‌های مختلف را می‌طلبد، اضافه کرد: بیمه‌های درمانی فعال در استان و شهرستان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این بخش باید همکاری‌های لازم را در اجرای هر چه بهتر این طرح داشته باشند.

صائینی همچنین با اشاره به اطلاع‌رسانی عمومی در زمینه پزشک خانواده افزود: رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی عمومی اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

لازم به ذکر است، در ادامه این جلسه رئیس اداره مرکز بهداشت شهرستان زنجان گزارشی از نحوه اجرای طرح پزشک خانواده در سطوح مختلف ارائه کرد.

انتهای پیام/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول