اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

شهرهای گلستان از پزشک خانواده بهره‎مند می‎شوند

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: در نیمه دوم سال‎ جاری شهرهای زیر 100 ‎هزار نفر جمعیت گلستان از پزشک خانواده بهره‎مند می‌شوند.

شهرهای گلستان از پزشک خانواده بهره‎مند می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سعید گل‎فیروزی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: از خرداد ماه سال 1384 طرح پزشک روستا در گلستان آغاز شد که حدود 6.5 سال از عمر اجرای این طرح می‎گذرد.

وی تصریح کرد: تعداد جمعیت در اوایل شروع طرح 189 هزار نفر بود که در سال 1390 این تعداد در استان به یک میلیون و 59 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: در ابتدای اجرای طرح‎ سلامت تعداد مراکز بهداشتی و درمانی مجری 114 مرکز بود که 91 درصد آن زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی قرار داشت که در سال 1390 تعداد این مراکز به 131 مورد ارتقا پیدا کرد و در حال حاضر 99.5 درصد مراکز بهداشتی درمانی زیر پوشش این دانشگاه قرار دارند.

گل‎فیروزی با بیان اینکه چهار مرکز در سال گذشته به مراکز بهداشتی و درمانی اضافه شده است اذعان کرد: اکثریت مراکز بهداشتی درمانی در مناطق محروم مستقر شده که یک مرکز در مراوه‎تپه، یک مرکز در کلاله، یک مرکز در گالیکش و یک مرکز نیز در بندرترکمن بوده است.

وی در خصوص اشتغالزایی پزشکان در تیم سلامت استان خاطر نشان کرد: تا سال 1390 تعداد 238 پزشک در قالب تیم سلامت مشغول به فعالیت شدند که این تعداد در ابتدای شروع برنامه 132 نفر بوده‎اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد: در سال 1384 تعداد ماما 72 نفر بوده که در سال 1390 به 159 نفر رسیده است.

گل‎فیروزی بیان کرد: تعداد پرستاران در قالب تیم سلامت 14 نفر بوده که در سال 1390 به 98 نفر ارتقا پیدا کرده است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول