اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیمه دوم سال جاری صورت می‌گیرد

اجرای طرح پزشک خانواده برای هر فرد ایرانی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از نیمه دوم سال جاری طرح پزشک خانواده برای هر فرد ایرانی اجرا می‌شود.

اجرای طرح پزشک خانواده برای هر فرد ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان صبح امروز شنبه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در مراسم زنگ سلامت در بین مسئولان استان اظهار داشت: اتفاق خوبی که امسال از نیمه دوم سال جاری صورت می گیرد این است که برای هر فرد ایرانی یک پزشک مخصوص که با ویزیت رایگان در نزدیکترین مکان نزدیک به خانواده استقرار پیدا می‌کند.

رضا صفی‌آریان عنوان کرد: در کنار اجرای پزشک خانواده یک پرونده الکترونیکی سلامت برای هر فرد تشکیل می‌شود که تمام جزئیات سلامتی و بیماری فرد از زمان تولد در آن ذکر می‌شود که در تمام نقاط کشور قابل دسترسی است.

وی بیان داشت: امسال با شعار سلامتی و سالمندی نام‌گذاری شده است و این نکته‌ای است که باید از کودکی به سلامتی توجه کنیم تا در کهنسالی از لحاظ روحی و جسمی زندگی سالمی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خاطرنشان کرد: شما دانش‌آموزان باید در تاثیرگذاری به خانواده و انتقال مفاهیم سلامتی موفق عمل کنید چرا که امروزه با تغییر الگوی مصرف و برداشت الگوهای غربی در زمینه تغذیه ما را در جامعه با مشکل جدی روبرو می‌کند.

وی افزود: رژیم غذایی ما هر روز بیشتر به سمت فست فود‌ها می‌رود که در پی آن بیماری‌های مختلف نیز خطر جدی برای جامعه ما است که باید تلاش کنیم تا الگوهای غذایی سنتی را به جامعه ایرانی برگردانیم.

صفی‌آریان در پایان عنوان کرد: نکته مهمی که در حال حاضر در بین خانواده‌ها وجود دارد مصرف داروهای غیر ضروری است که این آموزش‌ها را باید دانش‌آموزان به خانواده‌ها انتقال دهند و آنها را از عوارض جدی این داروها با خبر کنند تا مصرف داروهای غیر ضروری در جامعه کمتر شود.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول