اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس:

دولت از طرح پزشک خانواده حمایت نمی‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس گفت: دولت از طرح پزشک خانواده حمایت نمی‌کند که باعث به نتیجه نرسیدن اجرای این طرح در کشور می‌شود.

دولت از طرح پزشک خانواده حمایت نمی‌کند

علی‌اصغر حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: برای اجرای این طرح 3 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که دولت این مبلغ را برای اجرای این طرح هنوز پرداخت نکرده است.

وی با بیان اینکه اجرا نشدن طرح پزشک خانواده به دلیل نبود منابع مالی و اعتباری است اضافه کرد: همکاری نکردن شرکت‌های بیمه‌گر سرعت اجرای این طرح را کاهش داد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عملکرد وزارت بهداشت در اجرای این طرح خوب بود اما شرکت‌های بیمه‌گر در حمایت از این طرح کوتاهی کردند.

حسینی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در سال 84 قرار شد این طرح در سه استان  فارس، سیستان‌وبلوچستان و چهارمحال و بختیاری اجرا شود که نتیجه اجرای آن طرح مطلوب بود.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با اجرای طرح پزشک خانواده بسیاری از مشکلات حوزه بهداشت و درمان حل می‌شود خاطرنشان کرد: به دلیل عدم حمایت دولت این طرح هنوز به نتیجه مشخص نرسیده است و وزارت بهداشت نیز به تنهایی نمی‌تواند این طرح را تا انتها پیش ببرد.

وی از مساعدت مسئولان بر اجرای کامل طرح پزشک خانواده خبر داد و گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه وزارت بهداشت موظف شده است این طرح را در سال 91 در تمام نقاط کشور عملیاتی کند.

حسینی افزود: به طور حتم تا زمانی که دولت و شرکت‌های بیمه‌گر از اجرای این طرح حمایت کامل نکنند امکان اجرای آن در کشور وجود ندارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دولت باید با پرداخت اعتبار اختصاص یافته و شرکت‌های بیمه‌گر نیز با پرداخت بودجه به مراکز درمانی در اجرای این طرح، وزارت بهداشت را یاری کنند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول